Dzięki nowemu systemowi konsumenci będą mogli błyskawicznie płacić nie tylko za produkty oferowane na platformie Amazona, ale także za inne usługi, włącznie z regulowaniem comiesięcznych rachunków. System będzie wykorzystywał informacje o kliencie znajdujące się w systemie komputerowym Amazona.
Serwis jest rozszerzeniem oferowanej od października ub.r. usługi „Login and Pay with Amazon", która ułatwiała dokonywanie płatności różnym partnerom największego sklepu internetowego na świecie. – Otwieramy ten serwis dla innych partnerów o różnym modelu biznesowym, którzy chcieliby, aby ich klienci, będący też klientami Amazona, mogli korzystać z przejrzystego i taniego systemu płatności – wyjaśnia rzeczniczka firmy Julie Law.
Według analityków trudno przecenić potencjał takiego serwisu. – To mądry ruch, aby wejść na rynek błyskawicznych płatności online – uważa Nathalie Reinelt, cytowana przez portal Money/CNN analityczka Aite Group. Przypomina, że Amazon jest świetnie rozpoznawalny na rynku, a przede wszystkim utrzymuje dziś 244 mln aktywnych kont klientów, dla których dostępna będzie usługa. PayPal ma obecnie 148 mln kont, a ostatnio ruszył z kampanią marketingową promującą płatności i transfery gotówkowe za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
W tym segmencie rynku zrobiło się bardzo ciasno. Obecne są na nim już także inne, konkurencyjne serwisy: Braintree, Stripe i Google Wallet. Z kolei wielkie firmy telefonii mobilnej Verizon, AT&T i T-Mobile współpracują z wielkimi bankami nad mobilną aplikacją Isis, która pozwoli na szybkie regulowanie płatności. Nad podobnym oprogramowaniem pracuje także Apple.
Uruchomienie nowego serwisu przez Amazon poprzedziło zapowiedziane na 18 czerwca uroczyste wprowadzenie na rynek smartfonu nowej generacji, co może także zwiększyć zainteresowanie płatnościami online. Z kolei Facebook zwrócił się do brytyjskich władz regulacyjnych o zezwolenie na uruchomienie systemu płatności na Wyspach.