Vivid Games ujawnił wreszcie, na trwających w Los Angeles targach E3, datę premiery najnowszej gry „Godfire: Rise of Prometheus". Tytuł, nad którym prace trwały kilka kwartałów, i który jest najdroższą produkcją w historii bydgoskiej firmy, będzie dostępny od czwartku 19 czerwca za pośrednictwem Apple AppStore. Posiadacze urządzeń z systemem operacyjnym Android będą musieli poczekać na premierę do III kwartału. Dokładna data nie jest jeszcze znana.
„Godfire: Rise of Prometheus" to gra przygodowa z elementami mitologii greckiej. W jej stworzenie, również kapitałowo, zaangażowany był też Platige Image. Notowana, podobnie jak Vivid Games na NewConnnect firma przygotowywała m.in. trailery do „Wiedźmina 2" i „Wiedźmina 3" oraz „Cyberpunk 2077". – Już teraz nasza gra nazywana jest „jedną z najbardziej intensywnych, a zarazem najbardziej zaawansowanych wizualnie gier mobilnych". Uważam, że posiadamy wszelkie niezbędne atuty do tego aby odnieść olbrzymi sukces – zauważa Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. Nie zdradza na jaką sprzedaż liczy. Budżet produkcyjny tytułu miał przekroczyć 1 mln zł. Do tego należy doliczyć koszty na promocję i marketing gry.
„Godfire: Rise of Prometheus" jest dedykowany na urządzenia przenośne (smartfony i tablety) ale przedstawiciele Vivid Games nie ukrywają, że gra w przyszłości trafi również na inne platformy sprzętowe, w tym konsole. Spółka zapowiada również wydawanie dodatków i aktualizacji do gry, żeby podtrzymać sprzedaż.
Podobną ścieżkę ma za sobą „Real Boxing" pierwszy „duży" tytuł ze stajni Vivid Games. Grę, która zadebiutowała półtora roku temu, kupiło już ponad 1 mln fanów. Sprzedaż cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie a coraz większą część przychodów zapewnia sprzedaż dodatków, w tym akcesoriów czy wyposażenia dla bohaterów gry, która okupuje wysokie miejsca w zestawieniach najpopularniejszych gier sportowych na urządzenia na świecie. Pod koniec czerwca „Real Boxing" ma ukazać się w wersji na komputery PC. – Naszym celem jest, żeby „Godfire: Rise of Prometheus" zwielokrotnił sukces, który odniósł „Real Boxing" - zapowiada Kościelny.
W 2013 r. kierowana przez niego firma miała 8,04 mln zł przychodów wobec 5,08 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny zamknął się kwotą 1,08 mln zł wobec 0,66 mln zł a netto 0,82 mln zł wobec niespełna 0,44 mln zł w 2012 r. W I kwartale bieżącego roku obroty Vivid Games wzrosły do 2,76 mln zł z 1,42 mln zł rok temu. Zysk operacyjny sięgnął 0,41 mln zł (0,22 mln zł) a netto 0,37 mln zł (0,18 mln zł).