Będzie to pierwszy etap wdrożenia tych urządzeń na francuskim rynku. Ofensywa obejmie docelowo większość kraju, w którym stanie łącznie 2500 maszyn w ciągu dwóch lat. We Francji spółka należąca do jednego z najbogatszych Polaków – Rafała Brzoski – będzie współpracować z partnerem logistycznym, spółką Colis-Privé.

– Kolejne umowy z partnerami lokalizacyjnymi, logistycznymi oraz e-commerce będą ogłoszone wkrótce – informuje InPost.

Rynek e-sklepów we Francji dynamicznie rośnie. Kraj ten jest obecnie drugim po Wielkiej Brytanii rynkiem internetowego handlu w Europie. Według prognoz w 2014 roku po raz kolejny utrzyma się na topie, a wartość krajowego e-commerce wyniesie aż 53 mld euro.

– Francja jest jednym z naszych priorytetów, jesteśmy w trakcie instalowania naszych maszyn. Zdajemy sobie sprawę, jak bardzo wymagający są francuscy klienci – dlatego naszym kluczowym celem będzie dopasowanie naszych usług do ich oczekiwań. Będziemy stawiać na całodobową dostępność, wygodne lokalizacje i doskonałą jakość obsługi. Poza tym istotne są dla nas partnerstwa z kluczowymi graczami na francuskim rynku e-commerce – dodaje Rafał Brzoska.