To sms-owe lub mailowe potwierdzenie dla nadawcy, że adresat odebrał przesyłkę. Z usługi można skorzystać w każdej placówce pocztowej. Wystarczy wpisać numer telefonu komórkowego lub adres e-mail na dowodzie nadania. Informacja o statusie przesyłki zostanie wysłana w momencie jej odebrania lub ewentualnego zwrotu.

Poczta Polska (PP) przekonuje, że elektroniczna komunikacja o przesyłkach cieszy się coraz większą popularnością. - To efekt naszych działań w obszarze listów, gdzie kładziemy nacisk na łączenie tradycyjnej korespondencji z mailami oraz coraz większą cyfryzację tego obszaru. Systematycznie dołączamy do oferty nowe usługi bazujące na nowoczesnych sposobach komunikacji - mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

Zaletą usługi jest szybkość przekazywania informacji o statusie doręczenia przesyłki oraz cena - 50 gr. Oprócz szybkości dostarczenia listu, dla klientów liczy się również informacja, że dotarł on do adresata. Najchętniej z tej usługi korzystamy nadając ważne dokumenty i faktury. Z sms-owego lub mailowego potwierdzenia doręczenia mogą także korzystać klienci nadający paczki. Informacja o doręczeniu dotrze do nadawcy, gdy tylko wysłana przez klienta przesyłka kurierska zostanie odebrana.

Poczta Polska dodaje nowe usługi w segmencie listowym i paczkowym. We wprowadzonej na początku roku ofercie eInfo jest także elektroniczne awizo. To alternatywa dla tradycyjnego papierowego powiadomienia dostarczanego przez listonosza. Usługa jest bezpłatna i dostępna na terenie całego kraju. Można ją zamówić w placówce pocztowej i u listonosza. Klienci wybierając te rozwiązanie otrzymują komunikat o oczekującej przesyłce na telefon komórkowy lub e-mailem. Z elektronicznego awizo dotychczas skorzystało już ponad 160 tys. klientów.