Najlepsze półrocze w historii Mercedesa

Od początku roku Mercedes-Benz dostarczył klientom ponad 783,5 tys. samochodów, o 12,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To rekordowy w historii wynik sprzedaży uzyskany w ciągu jednego półrocza. Tylko w czerwcu samochody tej niemieckiej marki znalazły 142.136 nabywców, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Publikacja: 21.07.2014 19:28

Najlepsze półrocze w historii Mercedesa

Foto: Bloomberg

- Pierwsze półrocze było dla nas bardzo udane. Jesteśmy na dobrej drodze, by w 2014 roku pobić kolejny rekord - powiedział Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy Mercedes-Benz sprzedał w Europie 352.198 aut (wzrost o 7,4 proc. rok do roku) i zwiększył swój udział niemal we wszystkich rynkach. Istotne wzrosty odnotowano m.in. w Wielkiej Brytanii (+17,8 proc.) oraz Szwajcarii (+7,7 proc.). W Niemczech producent spod znaku trójramiennej gwiazdy pozostaje najchętniej wybieraną marką premium z wynikiem 125.215 zarejestrowanych samochodów (+0,7 proc.).

W Polsce Mercedes-Benz ma za sobą bardzo udany czerwiec – liczba rejestracji nowych aut osobowych niemieckiej marki wzrosła aż o 22,3 proc., do 691 sztuk. Od początku roku nad Wisłą zarejestrowano 3563 nowych Mercedesów, o 14,2 proc. więcej niż przed rokiem (dane PZPM).

Na największym rynku zbytu - w USA - w ciągu minionych 6 miesięcy firma dostarczyła 151.624 auta. We wrześniu tego roku lokalną ofertę wzmocni nowa Klasa C, która jest tam modelem sprzedawanym w największej liczbie egzemplarzy.

Mercedes-Benz kontynuuje dynamiczny wzrost sprzedaży w Chinach (włącznie z Hong Kongiem), gdzie od początku roku dostarczono 135.972 samochody (+37,5 proc.). Także tam we wrześniu br. zadebiutuje nowa Klasa C. Z kolei sprzedaż nowych Mercedesów w Japonii wzrosła do 27.306 samochodów (+13,0 proc.), a marka jest tam najpopularniejszą spośród producentów segmentu premium.

W ciągu I półrocza tego roku na kompaktowe modele Klas A, B, CLA oraz GLA zdecydowało się na całym świecie 215.205 klientów (+24,1 proc.). Pod koniec roku ich rodzina wzbogaci się o piątego członka: dynamicznie stylizowane kombi CLA Shooting Brake, za którego produkcję będą odpowiadać węgierskie zakłady Mercedesa w Kecskemét. Rynkowy debiut przewidziany jest w I połowie roku 2015.

Wzrost sprzedaży napędzały też modele z rodziny Klasy E - tylko sprzedaż limuzyny i kombi wzrosła o 27,4 proc., do 130.464 sztuk. Niesłabnącą popularnością cieszą się również odmiany coupe i kabriolet, które od początku roku odnotowały 25-proc. wzrost popytu i są liderami swoich segmentów.

Klasa S od stycznia do czerwca znalazła 49.262 nabywców - dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2013. Zaledwie w rok po premierze nowego typoszeregu 222 w fabryce w Sindelfingen świętowano wyprodukowanie 100-tysięcznego egzemplarza modelu. Poza limuzyną z krótkim i długim rozstawem osi oraz wersją coupe Mercedes-Benz wzbogaci w najbliższych latach gamę Klasy S o trzy kolejne odmiany.

Rosnącym uznaniem klientów wciąż cieszą się SUV-y - ich sprzedaż od początku roku przekroczyła poziom 166.730 sztuk (+6,8 proc.).

- Pierwsze półrocze było dla nas bardzo udane. Jesteśmy na dobrej drodze, by w 2014 roku pobić kolejny rekord - powiedział Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy Mercedes-Benz sprzedał w Europie 352.198 aut (wzrost o 7,4 proc. rok do roku) i zwiększył swój udział niemal we wszystkich rynkach. Istotne wzrosty odnotowano m.in. w Wielkiej Brytanii (+17,8 proc.) oraz Szwajcarii (+7,7 proc.). W Niemczech producent spod znaku trójramiennej gwiazdy pozostaje najchętniej wybieraną marką premium z wynikiem 125.215 zarejestrowanych samochodów (+0,7 proc.).

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne