- Pierwsze półrocze było dla nas bardzo udane. Jesteśmy na dobrej drodze, by w 2014 roku pobić kolejny rekord - powiedział Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż.
W ciągu pierwszych 6 miesięcy Mercedes-Benz sprzedał w Europie 352.198 aut (wzrost o 7,4 proc. rok do roku) i zwiększył swój udział niemal we wszystkich rynkach. Istotne wzrosty odnotowano m.in. w Wielkiej Brytanii (+17,8 proc.) oraz Szwajcarii (+7,7 proc.). W Niemczech producent spod znaku trójramiennej gwiazdy pozostaje najchętniej wybieraną marką premium z wynikiem 125.215 zarejestrowanych samochodów (+0,7 proc.).
W Polsce Mercedes-Benz ma za sobą bardzo udany czerwiec – liczba rejestracji nowych aut osobowych niemieckiej marki wzrosła aż o 22,3 proc., do 691 sztuk. Od początku roku nad Wisłą zarejestrowano 3563 nowych Mercedesów, o 14,2 proc. więcej niż przed rokiem (dane PZPM).
Na największym rynku zbytu - w USA - w ciągu minionych 6 miesięcy firma dostarczyła 151.624 auta. We wrześniu tego roku lokalną ofertę wzmocni nowa Klasa C, która jest tam modelem sprzedawanym w największej liczbie egzemplarzy.
Mercedes-Benz kontynuuje dynamiczny wzrost sprzedaży w Chinach (włącznie z Hong Kongiem), gdzie od początku roku dostarczono 135.972 samochody (+37,5 proc.). Także tam we wrześniu br. zadebiutuje nowa Klasa C. Z kolei sprzedaż nowych Mercedesów w Japonii wzrosła do 27.306 samochodów (+13,0 proc.), a marka jest tam najpopularniejszą spośród producentów segmentu premium.