Reklama
Rozwiń
Reklama

Najlepsze półrocze w historii Mercedesa

Od początku roku Mercedes-Benz dostarczył klientom ponad 783,5 tys. samochodów, o 12,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To rekordowy w historii wynik sprzedaży uzyskany w ciągu jednego półrocza. Tylko w czerwcu samochody tej niemieckiej marki znalazły 142.136 nabywców, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Publikacja: 21.07.2014 19:28

Najlepsze półrocze w historii Mercedesa

Foto: Bloomberg

- Pierwsze półrocze było dla nas bardzo udane. Jesteśmy na dobrej drodze, by w 2014 roku pobić kolejny rekord - powiedział Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy Mercedes-Benz sprzedał w Europie 352.198 aut (wzrost o 7,4 proc. rok do roku) i zwiększył swój udział niemal we wszystkich rynkach. Istotne wzrosty odnotowano m.in. w Wielkiej Brytanii (+17,8 proc.) oraz Szwajcarii (+7,7 proc.). W Niemczech producent spod znaku trójramiennej gwiazdy pozostaje najchętniej wybieraną marką premium z wynikiem 125.215 zarejestrowanych samochodów (+0,7 proc.).

W Polsce Mercedes-Benz ma za sobą bardzo udany czerwiec – liczba rejestracji nowych aut osobowych niemieckiej marki wzrosła aż o 22,3 proc., do 691 sztuk. Od początku roku nad Wisłą zarejestrowano 3563 nowych Mercedesów, o 14,2 proc. więcej niż przed rokiem (dane PZPM).

Na największym rynku zbytu - w USA - w ciągu minionych 6 miesięcy firma dostarczyła 151.624 auta. We wrześniu tego roku lokalną ofertę wzmocni nowa Klasa C, która jest tam modelem sprzedawanym w największej liczbie egzemplarzy.

Mercedes-Benz kontynuuje dynamiczny wzrost sprzedaży w Chinach (włącznie z Hong Kongiem), gdzie od początku roku dostarczono 135.972 samochody (+37,5 proc.). Także tam we wrześniu br. zadebiutuje nowa Klasa C. Z kolei sprzedaż nowych Mercedesów w Japonii wzrosła do 27.306 samochodów (+13,0 proc.), a marka jest tam najpopularniejszą spośród producentów segmentu premium.

Reklama
Reklama

W ciągu I półrocza tego roku na kompaktowe modele Klas A, B, CLA oraz GLA zdecydowało się na całym świecie 215.205 klientów (+24,1 proc.). Pod koniec roku ich rodzina wzbogaci się o piątego członka: dynamicznie stylizowane kombi CLA Shooting Brake, za którego produkcję będą odpowiadać węgierskie zakłady Mercedesa w Kecskemét. Rynkowy debiut przewidziany jest w I połowie roku 2015.

Wzrost sprzedaży napędzały też modele z rodziny Klasy E - tylko sprzedaż limuzyny i kombi wzrosła o 27,4 proc., do 130.464 sztuk. Niesłabnącą popularnością cieszą się również odmiany coupe i kabriolet, które od początku roku odnotowały 25-proc. wzrost popytu i są liderami swoich segmentów.

Klasa S od stycznia do czerwca znalazła 49.262 nabywców - dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2013. Zaledwie w rok po premierze nowego typoszeregu 222 w fabryce w Sindelfingen świętowano wyprodukowanie 100-tysięcznego egzemplarza modelu. Poza limuzyną z krótkim i długim rozstawem osi oraz wersją coupe Mercedes-Benz wzbogaci w najbliższych latach gamę Klasy S o trzy kolejne odmiany.

Rosnącym uznaniem klientów wciąż cieszą się SUV-y - ich sprzedaż od początku roku przekroczyła poziom 166.730 sztuk (+6,8 proc.).

- Pierwsze półrocze było dla nas bardzo udane. Jesteśmy na dobrej drodze, by w 2014 roku pobić kolejny rekord - powiedział Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy Mercedes-Benz sprzedał w Europie 352.198 aut (wzrost o 7,4 proc. rok do roku) i zwiększył swój udział niemal we wszystkich rynkach. Istotne wzrosty odnotowano m.in. w Wielkiej Brytanii (+17,8 proc.) oraz Szwajcarii (+7,7 proc.). W Niemczech producent spod znaku trójramiennej gwiazdy pozostaje najchętniej wybieraną marką premium z wynikiem 125.215 zarejestrowanych samochodów (+0,7 proc.).

Reklama
Biznes
Miliardy dla startupów, UE uderza w eksport Chin i walka z korupcją w Kijowie
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Biznes
Sebastian Kondracki: Bielik AI ma już milion pobrań. I w żadnym wypadku nie jest na sprzedaż
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Pożyczki z SAFE zagrożone, odwet Brukseli na Chinach i zwolnienie z relokacji
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama