Citroen pierwszym półroczu 2014 roku osiągnął 7-procentowy wzrost sprzedaży w skali światowej. W tym czasie wzrost całego rynku europejskiego wyniósł 7 proc., Tymczasem Citroen znacząco się do tego przyczynił, osiągając wyniki sprzedaży wyższe o 10 proc w stosunku rok do roku. Tak dobry wynik francuska marka zanotowała ostatnio 10 lat temu.
Producent dynamicznie rozwija także sprzedaż swojej marki premium – DS. Od stycznia do końca czerwca na całym świecie sprzedano 63,8 tys. samochodów DS. Taki trend DS zawdzięcza wzrostowi sprzedaży w Chinach (16 proc. światowej sprzedaży). Dzięki temu dzięki czemu może zrekompensować słabsze wyniki segmentu w Europie, gdzie rynek premium maleje. Pierwsza połowa roku podporządkowana była wprowadzaniu nowości. W drugiej połowie marka DS chce kontynuować dobry trend. Zapowiada to ebiut modeli DS 3 i DS 3 Cabrio z nowymi reflektorami obejmującymi trzy moduły LED oraz jeden ksenonowy, ponadto nowe serie limitowane, nowe silniki, a także wprowadzenie we wrześniu do sprzedaży pierwszego SUV-a z tej serii, co nastąpi w Chinach.
Także w Polsce Citroen dynamicznie zwiększa sprzedaż. Jak podaje Samar, od stycznia marka sprzedała 6171 samochodów osobowych, poprawiając ubiegłoroczny wynik o 38,8 proc. i zwiększając udział w rynku do 3,55 proc. Te wyniki jeszcze mogą się poprawiać, bo do sprzedaży wchodzi model C4 Cactus. To zapowiedź nowej filozofii marki, opartej na koncepcie zakładającym więcej designu, więcej komfortu i więcej użytecznych technologii w rozsądnym budżecie. Podstawowa wersja Start z bardzo ekonomicznym silnikiem benzynowym 1.2 PureTech o mocy 75 KM dostępna będzie w cenie od 51,9 tys. złotych.
Citroen C4 Cactus już na etapie konceptu budził ogromne zainteresowanie. Ten model jest także zapowiedzią dużych zmian, jakie już wkrótce francuska marka wdroży w całej swojej gamie produktowej.