W Bieszczady i na Mazury pojedziemy 140 km na godzinę

Dziesięć nowych lokomotyw spalinowych dla PKP Intercity powstanie w bydgoskiej fabryce Pesa.

Publikacja: 07.09.2014 14:02

W Bieszczady i na Mazury pojedziemy 140 km na godzinę

Foto: spółka

Spółki podpisały wart 131,2 mln zł kontrakt na produkcję i co najmniej 12-letnie utrzymanie nowych lokomotyw. Będą one mogły jeździć z prędkością 140 kilometrów na godzinę.

Konkurentem Pesy był Newag, który w drugim już przetargu oferował lokomotywy za nieco ponad 160 mln zł. Pierwszy przetarg, w którym było trzech oferentów, został w połowie ubiegłego roku anulowany. Wtedy Pesa zaproponowała cenę 173 mln zł.

Zakup nowoczesnych lokomotyw spalinowych to ważny element strategii taborowej PKP Intercity. Dzięki niemu przewoźnik będzie miał możliwość uruchomienia połączeń tam, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane. To połączenia np. w Bieszczady czy rejon Mazur. Nowe pojazdy poprowadzą pociągi na trasach: Ełk – Korsze, Ełk – Olecko – Suwałki, Rzeszów – Stalowa Wola - Zamość, Rzeszów – Jasło – Zagórz, Krzyż – Gorzów Wielkopolski oraz Piła – Krzyż.

Lokomotywy o mocy 2,4 MW maja spełniać surowe normy bezpieczeństwa i emisji spalin. Termin realizacji zamówienia to październik 2015 r.

W ramach finansowania projektu PKP Intercity pozyskało 70 proc. środków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Wsparcie wyniosło 94 mln zł. Premierowy pokaz lokomotywy dla PKP Intercity odbędzie się 24 września na targach InnoTrans w Berlinie – jednym z najważniejszych wydarzeń dla branży transportowej na świecie.

Aktualnie PESA realizuje zamówienie na 20 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych i modernizację 150 wagonów dla PKP Intercity. W zeszłym roku zmodernizowała 38 wagonów, z których dziś korzystają pasażerowie na trasie Przemyśl – Szczecin. Wartość zamówień do końca 2015 roku to ponad 1,5 mld zł.

Spółki podpisały wart 131,2 mln zł kontrakt na produkcję i co najmniej 12-letnie utrzymanie nowych lokomotyw. Będą one mogły jeździć z prędkością 140 kilometrów na godzinę.

Konkurentem Pesy był Newag, który w drugim już przetargu oferował lokomotywy za nieco ponad 160 mln zł. Pierwszy przetarg, w którym było trzech oferentów, został w połowie ubiegłego roku anulowany. Wtedy Pesa zaproponowała cenę 173 mln zł.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?