Smartwatch kontra zegarek

Zegarki miały już przegrać batalię o klientów?z komórkami. Ale nowa konkurencja, czyli smartwatch, zapowiada się ?na poważniejszego rywala.

Publikacja: 16.09.2014 04:08

Apple Watch najnowsza propozycja

Apple Watch najnowsza propozycja

Foto: materiały prasowe

Inteligentne zegarki typu smartwatch nie są całkowitą nowością, ale gdy swój model pokazał koncern Apple, nagle znów się stały jednym z tematów, o którym gorąco się dyskutuje.

W tym kontekście zaczęto się także zastanawiać, jak taką konkurencję odczują tradycyjne zegarki.

Lider wchodzi do gry

Najnowsze zegarki typu smartwatch - Galeria

Szanse tradycyjnych czasomierzy miały już pogrzebać telefony komórkowe – na nich też można sprawdzać godzinę, więc po co nosić coś dodatkowego. Teoria się nie sprawdziła, sprzedaż zegarków zwłaszcza marek luksusowych ma się dobrze.

Jednak smartwatch to rywal trudniejszy – to także zegarek noszony na ręku. Można na nim sprawdzić godzinę, ale dzięki z synchronizacji z telefonem także wiele innych rzeczy, np. odczytać maile czy powiadomienia z konta bankowego.

22 mld franków wyniosła w 2013 roku wartość eksportu zegarków ze Szwajcarii; w ujęciu rocznym wzrosła 1 proc.

Skoro na wejście na rynek zdecydował się Apple, to znaczy, że tkwi w nim potencjał. Tym bardziej, że na zaprezentowanie w 2015 r. swojej odpowiedzi na ten trend zdecydowała się grupa Swatch, największy producent zegarków na świecie i właściciel marek, takich jak Omega, Rado czy Longines.

– Obserwujemy rynek z zainteresowaniem. Smartwatch to duże wyzwanie dla producentów zegarów, ale nie zagrożenie – mówi „Rz" Nick Hayek, prezes grupy Swatch. Jego zdaniem takiej konkurencji powinni się obawiać bardziej producenci choćby smartfonów czy tabletów, ponieważ oferują te same lub podobne funkcje.

– Apple Watch będzie sukcesem, ale nie jest to konkurencja dla tradycyjnych zegarków – mówi agencji Reuters Franz Tuerler, właściciel luksusowego sklepu zegarmistrzowskiego w Zurychu.

400 mln szt. ma wynieść w 2020 r. sprzedaż smartwatchów na świecie; w tym roku nie przekroczy 20 mln

Także inne branże z uwagą przyglądają się potencjałowi nowego gadżetu. Aplikację na niego ma już przygotowaną Bank Millennium. – Na razie smartwatch może służyć głównie do sprawdzania powiadomień o operacjach na koncie – mówi Ricardo Campos, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej banku.

Jednak w miarę rozwoju rynku funkcji będzie na pewno przybywało. – Obecnie wszystkie funkcje, jakie widzimy w smartwatchach, są kopią tych ze smatfonów, dlatego można obiektywnie stwierdzić, że smartwatch na tę chwilę jest wygodnym i eleganckim uzupełnieniem telefonu. Z powodzeniem może konkurować z zegarkami elektronicznymi, natomiast jest to na dziś inny produkt od zegarków tradycyjnych – mówi Wawrzyniec Woźny, product manager Goclever.

Jednak firma Sony, jeden z pionierów rynku smartwatch, ocenia jego szanse znacznie poważniej.

– Mamy do czynienia z wypieraniem tradycyjnych zegarków przez smartwatche, ponieważ oferują zdecydowanie więcej niż standardowe czasomierze: mogą odbierać i przekazywać wszelkie informacje, które do tej pory „przypisane" były wyłącznie telefonom komórkowym. Ten rynek rośnie. Nie tylko pojawia się coraz bogatsza oferta, ale też wskazania klientów stają coraz bardziej wyrafinowane – podaje Sony Mobile.

Moda i parametry

Na ten rynek stawia też Samsung. Natomiast w przypadku modelu Gear S liczą się nie tylko funkcje techniczne, ale także wygląd.

Do zaprojektowania serii akcesoriów zaproszone zostały takie firmy jak Swarovski oraz włoska marka Diesel ze swoją najbardziej luksusową, ale i awangardową linią Black Gold.

– Angażujemy się we współpracę z markami, które są inspiracją dla mody i pozwalają na wyrażanie ich osobistego stylu – mówi Younghee Lee, wiceprezes ds. globalnego marketingu w dziale IT i komunikacji mobilnej Samsung.

Inteligentne zegarki typu smartwatch nie są całkowitą nowością, ale gdy swój model pokazał koncern Apple, nagle znów się stały jednym z tematów, o którym gorąco się dyskutuje.

W tym kontekście zaczęto się także zastanawiać, jak taką konkurencję odczują tradycyjne zegarki.

Pozostało 91% artykułu
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku