Informację o ponownym uruchomieniu ILS przekazał w czwartek PAP Piotr Adamczyk z działu komunikacji i promocji portu.
ILS nie działał przez kilka miesięcy, ponieważ antena systemu do tej instalacji znajdowała się w miejscu budowy nowej drogi startowej. Trzeba ją było przenieść w inne miejsce.
„Po dokładnej analizie system został wyłączony w momencie, w którym w Katowice Airport, zgodnie z długoletnimi, historycznymi danymi meteorologicznymi, złe warunki atmosferyczne występują najrzadziej" - wskazał Adamczyk.
Zainstalowany na podkatowickim lotnisku ILS pierwszej kategorii umożliwia samolotom lądowanie przy widzialności pionowej nie mniejszej niż 60 metrów i minimalnej widzialności wzdłuż drogi startowej wynoszącej 550 metrów.
W 2016 roku załogi samolotów lądujących w Katowice Airport, już na nowej drodze startowej, będą mogły korzystać z systemu ILS kategorii drugiej, dzięki któremu można lądować, gdy podstawa chmur nie jest mniejsza niż 30 metrów nad ziemią, a widzialność wzdłuż drogi startowej wynosi minimum 300 metrów. Nowa droga startowa zostanie oddana do użytku w drugim kwartale 2015 roku.