woją obecność potwierdziło ponad 1300 firm spożywczych z 30 krajów. Międzynarodowe Targi Poznańskie spodziewają się ponad 60 tys. zwiedzających. Brak rosyjskich kontrahentów, spowodowany ograniczeniami eksportowymi ze strony Moskwy, będzie w Poznaniu widoczny, ale tę lukę wypełnią wyjątkowo w tym roku liczni wystawcy z Białorusi i krajów graniczących z Federacją Rosyjską.

Przybyło też kontrahentów z krajów arabskich, Iranu, Zatoki Perskiej, północnej i południowej Afryki. To tam zresztą planują teraz ekspansję eksportową wyjątkowo licznie reprezentowane na wystawie polskie spółki mleczarskie, szykujące się do ostrej rywalizacji z europejskimi konkurentami po zniesieniu przez UE tzw. kwoty mlecznej. Nasi przedsiębiorcy mają atuty: przetwory o oryginalnych smakach, ekologiczne, oparte na naturalnych receptury.

Tegoroczna Polagra w zamyśle organizatorów ma stanowić platformę rozmów biznesowych pomiędzy producentami i dystrybutorami żywności, ale także być miejscem, gdzie podjęta zostanie dyskusja o szansach eksportowych polskiego sektora spożywczego. W tym roku na ekspozycji liczącej blisko 4000 mkw. będzie można zobaczyć nowości proponowane nie tylko przez mleczarzy, ale też setki firm z branży mięsnej, producentów słodyczy, alkoholi, napojów, przetworów owocowo-warzywnych. Nie zabraknie również bogatej prezentacji wyrobów regionalnych. Wystawcy oprócz stałej oferty przedstawią nowe produkty oraz wyroby, które zdobyły Złoty Medal MTP. Tegoroczny Sąd Konkursowy wyróżnił aż 26 produktów, smacznych i doskonałej jakości. W specjalnym konkursie wystawy Polagra Gastro uczestnicy targów wybiorą najlepszego polskiego kucharza.

Podobnie jak w roku ubiegłym podczas wystawy odbędzie się Międzynarodowa Giełda Kooperacyjna organizowana przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Detalistów z pewnością zainteresuje również spotkanie z ekspertami sondażowni TNS Polska. Kupcy mierzą się z wiecznie aktualnym pytaniem – jak sprzedawać więcej? Podczas konferencji „Zakupy przy półce i przed monitorem" eksperci podzielą się najnowszymi wynikami badań konsumenckich i podpowiedzą, jakich narzędzi użyć, by potencjalni nabywcy stali się kupującymi.