Renault poinformował, że w II półroczu 2015 zacznie montowanie elektrycznych Bluecars opracowanych przez grupę Bolloré w swej fabryce w Dieppe. Nie ujawnił wielkości produkcji. Ponadto obie firmy zawiążą spółkę j. v., należącą w 70 proc. do Bolloré i w 30 do Renaulta, która będzie świadczyć usługi wynajmu samochodów we Francji i w Europie. Partnerzy sporządzą studium opłacalności uruchomienia przez Renaulta produkcji samochodu 3-miejscowego napędzanego bateriami Bolloré.

O porozumieniu ogłoszono, gdy stało się jasne, że francuski producent i jego japoński partner Nissan Motor nie osiągną zakładanej do 2016 r. wielkości sprzedaży 1,5 mln samochodów elektrycznych, Renaulta Zoe i Nissana Leaf. Także producenci baterii samochodowych ostro rywalizują między sobą o zamówienia firm samochodowych; Renault korzystał dotąd z wyrobów konkurenta obecnego partnera.

Auta Bluecars mają autonomię 240 km, można z nich korzystać w Paryżu i Lyonie. Zaprojektowano je we włoskiej firmie Pininfarina, a produkuje je włoska firma Cecomp. Bolloré przygotowuje uruchomienie systemu wynajmu swych aut w Indianapolis.

Jego baterie produkowane w Bretanii są tańsze od litowo-jonowych stosowanych w innych pojazdach, co pozwala zmniejszyć ceny samochodów. Miliarder ogłosił, że chce rozwijać się też w innych regionach Stanów, np. w Kalifornii, oferować swe auta i system wynajmu w Chinach i w innych krajach.