Aktualizacja: 18.12.2014 13:01 Publikacja: 18.12.2014 02:29
Głęboka przecena rubla oznacza niższą rentowność polskich firm działających w Rosji.
Foto: Fotorzepa/Michał Walczak
Wprawdzie Rosja i Ukraina nie są głównym kierunkiem dla polskich firm – w 2013 r. udział tych państw w polskim eksporcie wyniósł odpowiednio 5,6 proc. i 2,8 proc. – ale niektóre przedsiębiorstwa odczuwają już problemy z powodu głębokiej przeceny rubla i hrywny. W ciągu ostatnich 12 miesięcy rosyjska i ukraińska waluta osłabiły się po ok. 40 proc.
– Jedynym sposobem firm na obronę rentowności na tych rynkach są podwyżki cen ich produktów sięgające nawet kilkunastu procent. Jednak muszą to robić rozważnie, bo nie wiadomo, kiedy konsumenci nie wytrzymają i przestaną kupować – mówi Jakub Szkopek, analityk DM mBanku.
Informatyczny gigant przyszłość widzi w jasnych barwach. Powody do zadowolenia mają też inwestorzy. Od początku...
Skonsolidowany portfel zamówień Asseco na rok 2025 w obszarze oprogramowania i usług własnych ma wartość 12,3 ml...
Polska gospodarka przyspiesza, fundusze obligacji rosną w siłę, Amazon i Google łączą swoje chmurowe usługi, a e...
Ponad 3500 miejsc pracy, pięć zakładów produkcyjnych i centrum usług wspólnych w Warszawie, 235 mln zł inwestycj...
Dzięki Funduszom Europejskim dla Polski Wschodniej (FEPW) firmy z tego regionu mają nowe możliwości na finansowanie innowacyjnych pomysłów. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oferuje startupom w Polsce Wschodniej dostęp do siedmiu Platform startowych, które dają realne wsparcie lokalnych biznesów i zwiększenie konkurencyjność przedsiębiorstw. Są to partnerstwa ośrodków innowacji dające darmowe, kompleksowe programy wsparcia startupów od momentu rejestracji spółki.
„Stało się dokładnie odwrotnie, niż chcieliśmy” – poinformował w komunikacie Związek Przedsiębiorców Rodzinnych...
Robotyzacja procesów budowlanych przestała być futurystyczną wizją. Staje się realnym narzędziem, które można zastosować tu i teraz. Na współczesnym placu budowy rola człowieka będzie się zmieniać – mówi Mirosław Rzeszutko, Head of Product Management w firmie wienerberger.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas