Dzięki niej klienci czołowego brytyjskiego e-sklepu – posiadającego w swojej ofercie wina – będą mogli zamówić ulubione odmiany swojego trunku i odebrać je w jednym z ponad 1000 terminali na Wyspach. Umowa partnerska zacznie obowiązywać już podczas trwającego obecnie świątecznego szczytu, podczas którego aż 64 proc. Brytyjczyków rozważa skorzystanie z innowacyjnych systemów typu paczkomaty.

Każda osoba, która zdecyduje się na zakup wina za pośrednictwem www.virginwines.co.uk, będzie mogła odebrać produkt w trybie 24/7 z dowolnego paczkomatu InPost zlokalizowanego w Wielkiej Brytanii. Obecnie na Wyspach działa ponad 1000 innowacyjnych maszyn umożliwiających samodzielne nadawanie i odbieranie towarów (ponad 70 proc. Brytyjczyków mieszka w obrębie 5 mil od najbliższego paczkomatu).

Z badań przeprowadzonych przez magazyn Harpers, specjalizujący się w brytyjskim rynku wina, ponad 40 proc. mieszkańców Wysp planuje kupić ulubione wino za pośrednictwem internetu. Chcą w ten sposób zaoszczędzić czas na podróż oraz uniknąć uciążliwego transportu butelek. Co więcej, w okresie świątecznym w poprzednich latach 10 proc. użytkowników e-sklepów nie odebrało swoich przesyłek dostarczanych bezpośrednio do domu z powodu swojej nieobecności. Z kolei aż 30 proc. konsumentów – w ostatnim tygodniu przed Gwiazdką – w celu odebrania przesyłki spędziło w urzędzie pocztowym 20 minut lub więcej. – Wyzwaniem dla każdego operatora pocztowo-kurierskiego powinno być to, aby maksymalnie zmniejszyć frustrację konsumentów wynikającą m.in. ze straty czasu i długiego czekania w kolejkach. Statystyki potwierdzają, jak bardzo klienci doceniają elastyczność naszych rozwiązań – według danych InPost aż 60 proc. produktów z paczkomatów odbieranych jest w niestandardowych godzinach - od 19 wieczorem do 7 rano. Widać wyraźnie, że użytkownicy e-sklepów chcą, aby to zakupy czekały na nich, a nie odwrotnie – mówi Jonathan Smith, prezes InPost UK.