Reklama

Polskie firmy budzą się do luksusu

Krajowi producenci zabiegają już nie tylko o klientów szukających niższych cen, ale i o rosnącą grupę zamożnych Polaków, którzy sięgają po prestiżowe marki

Aktualizacja: 01.01.2015 19:18 Publikacja: 01.01.2015 16:15

Tę bransoletkę z białego złota, brylantów i szafirów można kupić przez stronę internetową. Kosztuje

Tę bransoletkę z białego złota, brylantów i szafirów można kupić przez stronę internetową. Kosztuje 11 900 zł.

Foto: www.wkruk.pl

– Myślę, że ta kolekcja może z powodzeniem podbijać światowe rynki mody – mówiła Joanna Przetakiewicz, właścicielka marki La Mania, po grudniowym pokazie swej najnowszej kolekcji na sezon wiosna/lato 2015. Istniejąca od czterech lat La Mania od początku stawia na luksus, i to nie tylko na krajową, lecz także międzynarodową skalę, wspierając się tu sławą swego „ojca chrzestnego", Karla Lagerfelda.

Wśród polskich marek takie ambicje to na razie wyjątek (jeśli nie liczyć aspiracji Evy Minge), ale krajowe firmy coraz śmielej wypływają na wody zarezerwowane kiedyś dla zachodnich brandów. Tak jak to zrobiło Laboratorium Kosmetyczne Irena Eris, które z flagową marką Dr Irena Eris jako pierwszą polską firmę zaproszono do francuskiego Comité Colbert, organizacji zrzeszającej pierwszą ligę luksusu.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Nadciąga KSeF. Większość firm deklaruje co najmniej częściową gotowość
Biznes
Kawa jak złoto – ceny nie zatrzymują się, sieci hamują OZE, RPP tnie stopy
Biznes
Sojusz AI w Europie? Polska, Czechy i Bułgaria walczą o wspólną przyszłość
Biznes
Polskie firmy ruszają na świat. Rekordowy wzrost inwestycji zagranicznych
Biznes
Polski rynek automatyzacji nie odstaje od świata
Reklama
Reklama