Rekordowe wyniki Bloober Team

Krakowska spółka sprzedaje coraz więcej w Chinach. Jeszcze w marcu otworzy przedstawicielstwo w Hongkongu.

Publikacja: 10.02.2015 10:56

Widoczna poprawa

Widoczna poprawa

Foto: Rzeczpospolita

No­towa­ny na New­Con­nect pro­du­cent gier kom­pu­te­ro­wych, dzię­ki prze­pro­wa­dzo­nej kil­ka kwar­ta­łów te­mu re­struk­tu­ry­za­cji i moc­ne­mu wej­ściu na no­we ryn­ki, wy­raź­nie po­pra­wił wy­ni­ki fi­nan­so­we. W IV kwar­ta­le ob­ro­ty gru­py się­gnę­ły 1,43 mln zł (1,08 mln zł rok wcze­śniej). Zysk ope­ra­cyj­ny za­mknął się kwo­tą 0,25 mln zł (mi­nus 35 tys. zł), a net­to 0,29 mln zł (mi­nus 90 tys. zł). W ca­łym 2014 r. Blo­ober Te­am na po­zio­mie skon­so­li­do­wa­nym miał 6,63 mln zł (3,43 mln zł). Za­ro­bek ope­ra­cyj­ny wy­niósł 1,83 mln zł (mi­nus 1 mln zł), a net­to 1,19 mln zł (mi­nus 1,74 mln zł).

– Bar­dzo do­bre wy­ni­ki to m.in. efekt na­szej współ­pra­cy z partne­ra­mi z Chin – mó­wi Piotr Ba­bie­no, pre­zes Blo­ober Te­am.

De­cy­du­ją­cy wpływ na re­zul­ta­ty ­kra­kow­skiej fir­my za 2014 r. mia­ły przy­cho­dy ze sprze­da­ży gry „Ba­se­ment Crawl", któ­ra mi­mo że oka­za­ła się tech­no­lo­gicz­nym nie­wy­pa­łem, zna­la­zła fa­nów, głów­nie w Chi­nach. Dla­te­go spół­ka zde­cy­do­wa­ła się pójść za cio­sem i na­stęp­cę „Ba­se­ment Crawl", czy­li „Brawl", szcze­gól­nie moc­no pro­mu­je w Chi­nach. Wy­pro­du­ko­wa­ła już spe­cjal­ną edy­cję „Brawl" na chiń­ską kon­so­lę Tron.

Spe­cjal­na edy­cja „Brawl" zo­sta­ła też wy­bra­na przez kon­cern So­ny ja­ko je­den z kil­ku­na­stu ty­tu­łów pro­mo­wa­nych w tzw. oknie laun­cho­wym (w cią­gu pierw­szych trzech mie­się­cy od de­biu­tu) pod­czas ocze­ki­wa­nej pre­mie­ry w Chi­nach kon­so­li PS4. Spół­ka two­rzy po­nad­to dla So­ny osob­ną wer­sję te­go ty­tu­łu prze­zna­czo­ną na kon­so­lę PS Vi­ta. „Brawl" tra­fi do sprze­da­ży (w per­spek­ty­wie kil­ku ty­go­dni) w wer­sjach na PS Vi­ta, PC, Ma­cOS (urzą­dze­nia Apl­le) i na plat­for­mę NVi­dia Shield.

Aby le­piej do­glą­dać biz­ne­sów na Da­le­kim Wscho­dzie, spół­ka zde­cy­do­wa­ła się uru­cho­mić fi­lię w tym re­gio­nie. Przed­sta­wi­ciel­stwo w Hong­kon­gu za­cznie dzia­łać w mar­cu. Je­go roz­wój bę­dzie fi­nan­so­wa­ny ze środ­ków z pla­no­wa­nej emi­sji ak­cji se­rii D (zo­sta­ła prze­gło­so­wa­na w po­nie­dzia­łek). Jej war­tość mo­że się­gnąć 10 mln zł.

– Za­cie­śnie­nie współ­pra­cy z chiń­ski­mi part­ne­ra­mi, a zwłasz­cza cze­ka­ją­ce nas w tym ro­ku pre­mie­ry no­wych gier, ka­żą nam ocze­ki­wać, że ko­lej­ne kwar­ta­ły bę­dzie ce­cho­wa­ła sys­te­ma­tycz­na po­pra­wa wy­ni­ków – za­po­wia­da Ba­bie­no. Nie roz­wi­ja te­ma­tu.

W 2015 r. oprócz Brawl" Blo­ober Te­am chce wy­pu­ścić gry „Sco- ­po­pho­bia" i „Me­dium". Obie ma­ją re­pre­zen­to­wać ga­tu­nek hor­ror/thril­ler.

Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Biznes
Umowa USA-Wielka Brytania gotowa. UE zniecierpliwiona. Nowy papież z Ameryki
Biznes
Cyfrowa rewolucja w samorządach
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem