Koncern tłumaczy to stratami, które ponosi na tym rynku z powodu słabego rubla, podała agencja Reuters. Rosja jest dla SsangYong największym rynkiem eksportowym. W 2014 r koncern zmniejszył eksport do federacji o 41 proc. Należący do hinduskiej firmy Mahindra&Mahindra koreański producent podał, że na rosyjski rynek wróci dopiero po umocnieniu rubla.
Decyzja SsangYong to kolejny cios w rosyjski rynek samochodowy. Slaby rubel i słabnąca siła nabywcza ludności oraz biznesu biją po producentach. W ciągu dwóch miesięcy produkcja ciężarówek spadła o jedną trzecią rok do roku a autobusów o jedną czwartą. Aut osobowych zjechało z taśm o 20,6 proc. mniej.
Sprzedaż nowych samochodów w ciągu dwóch miesięcy spadła o ponad 30 proc. z tendencją spadkową. Na przykład w St. Petesburgu w styczniu był to spadek o 32 proc. a w lutym o 38 proc. rok do roku. Największy producent rosyjski - AwtoWAZ (łada) spodziewa się w I kw. niższej sprzedaży o jedną czwartą.