Reklama

Makarony Polskie: dobry I kwartał 2015 r.

Sprzedaż zagraniczna wciąż stanowi nikłą część przychodów. Grupa deklaruje, że zamierza pojawić się na nowych rynkach. Będzie oferować zarówno produkty markowe, jak i private label.

Publikacja: 14.05.2015 10:04

Makarony Polskie: dobry I kwartał 2015 r.

Foto: Bloomberg

W I kwartale 2015 r. Makarony Polskie wypracowały ponad 30 mln zł przychodów – niemal tyle samo co rok temu. Zysk brutto również był na podobnym poziomie co rok temu i przekroczył 1,7 mln zł. Zysk operacyjny spadł do 2 mln zł z 2,2 mln zł, a EBITDA do 3,1 mln zł z 3,2 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł 1,2 mln zł wobec prawie 1,1 mln zł w I kwartale 2014 r. Wśród celów na 2015 r. zarząd wymienia kontynuację procesu globalizacji firmy poprzez zwiększenie ilości partnerów na rynkach docelowych oraz wzrost geograficznej dywersyfikacji odbiorców (Niemcy, Chiny, Wielka Brytania, kraje skandynawskie, kraje Beneluksu, Ukraina, Czechy, Wietnam, Kanada, Egipt). Sprzedaż eksportowa grupy w I kwartale 2015 r. była nieco niższa niż w I kwartale 2014 r. ( 1,1 mln zł vs. 1,3 mln zł).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Reklama
Reklama