Makarony Polskie: dobry I kwartał 2015 r.

Sprzedaż zagraniczna wciąż stanowi nikłą część przychodów. Grupa deklaruje, że zamierza pojawić się na nowych rynkach. Będzie oferować zarówno produkty markowe, jak i private label.

Publikacja: 14.05.2015 10:04

Makarony Polskie: dobry I kwartał 2015 r.

Foto: Bloomberg

W I kwartale 2015 r. Makarony Polskie wypracowały ponad 30 mln zł przychodów – niemal tyle samo co rok temu. Zysk brutto również był na podobnym poziomie co rok temu i przekroczył 1,7 mln zł. Zysk operacyjny spadł do 2 mln zł z 2,2 mln zł, a EBITDA do 3,1 mln zł z 3,2 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł 1,2 mln zł wobec prawie 1,1 mln zł w I kwartale 2014 r. Wśród celów na 2015 r. zarząd wymienia kontynuację procesu globalizacji firmy poprzez zwiększenie ilości partnerów na rynkach docelowych oraz wzrost geograficznej dywersyfikacji odbiorców (Niemcy, Chiny, Wielka Brytania, kraje skandynawskie, kraje Beneluksu, Ukraina, Czechy, Wietnam, Kanada, Egipt). Sprzedaż eksportowa grupy w I kwartale 2015 r. była nieco niższa niż w I kwartale 2014 r. ( 1,1 mln zł vs. 1,3 mln zł).

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi
Biznes
Amerykańska firma będzie produkować więcej półprzewodników w USA
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii