Dostawy grupy 12 marek z Wolfsburga zmalały o 2,6 proc. do 858 tys. sztuk. W kwietniu spadek pojawił się po raz pierwszy od 4,5 roku i wyniósł 1,3 r/r. Gorszą tendencję wywołały wschodzące rynki. Główna marka Volkswagena, zapewniająca 60 proc. dostaw wypadła jeszcze gorzej, jej sprzedaż zmalała o 5,9 proc.
Szef pionu sprzedaży Christian Klingler stwierdził w komunikacie: „ Dotychczasowe dostawy w tym roku kształtowały się pod wpływem mieszanych tendencji rynkowych. Nawet posiadając szeroką gamę młodych i przyjaznych dla środowiska modeli marki grupy Volkswagena nie są całkowicie uodpornione na tę sytuację". Grupa opracowuje nową strukturę organizacyjną, która pozwoli zwiększyć rentowność i poprawi gorsze wyniki zagranicą. Klingler może stracić pracę w wyniku tej reorganizacji.