Polak najbardziej dba o skórę i włosy

Na kosmetyki i higienę osobistą przeciętny Polak wydaje rocznie równowartość 116 dolarów. Na tle średniej w skali świata czy naszego regionu to sporo, choć tu wyprzedzają nas Słowacy.

Publikacja: 27.06.2015 16:22

Polak najbardziej dba o skórę i włosy

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz Rafał Guz

Dziesiątki nowości, miliony złotych wydawane na reklamę, eleganckie opakowania i coraz bardziej innowacyjne produkty. Polscy i zagraniczni producenci kosmetyków dwoją się i troją by przekonać nas do inwestycji w urodę.

I co? Jakiś efekt jest, ale ostatnio daleki od oczekiwań. Wprawdzie przeciętny Polak (czy raczej Polka) na tle innych konsumentów w regionie wydaje na kosmetyki całkiem sporo (o 41 proc. powyżej średniej), to specjalnie tych wydatków nie zwiększa- wynika z zestawienia, które w swoim raporcie o globalnym rynku kosmetyków i środków czystości przygotował Bank of America Merrill Lynch (BoA ML). Rynku nie byle jakim, bo w przypadku kosmetyków wartym w skali świata 464,5 miliardów dolarów (według sprzedaży w ubiegłym roku).

Pozostało 88% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej