Amerykańskie giganty wysyłają pomoc dla uchodźców

Czołowe firmy w USA, takie jak Google, Facebook i McDonald’s, wspierają kampanię społeczną na rzecz uchodźców, zorganizowaną przez Światowy Program Żywnościowy ONZ.

Publikacja: 22.09.2015 11:47

Amerykańskie giganty wysyłają pomoc dla uchodźców

Foto: AFP

21 września, podczas święta Międzynarodowego Dnia Pokoju, najbardziej rozpoznawalne firmy na świecie zdecydowały się przeznaczyć swój czas reklamowy na wsparcie kampanii ONZ, mającej na celu zgromadzenie środków żywnościowych dla uchodźców. Wśród nich znalazły się m. in. Google, Facebook, Twitter, McDonald's, Burger King, MasterCard, McCain Foods i United Airlines.

Coraz głębsze pustki w budżecie Światowego Programu Żywnościowego doprowadziły do sytuacji, w której agencja nie była w stanie ofiarować zarejestrowanym syryjskim uchodźcom więcej niż 50 centów dziennie na osobę. Sierpień okazał się jednym z najbardziej krwawych miesięcy w trwającej od 5 lat wojnie domowej w Syrii. Napływ uchodźców z krajów objętych wojną sięgnął największych rozmiarów w historii.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Donald Trump odstraszył zagranicznych turystów. USA stracą przez to miliardy
Biznes
Przełom w wojnie handlowej. Sprzedaż aut elektrycznych wystrzeliła
Biznes
Na Pomorzu przerzut wojsk ma być łatwiejszy
Biznes
Człowiek ze złotym klozetem, czyli korupcja w rosyjskiej drogówce
Biznes
Zełenski spotka się z Putinem. Chiny i USA na drodze do porozumienia?