21 września, podczas święta Międzynarodowego Dnia Pokoju, najbardziej rozpoznawalne firmy na świecie zdecydowały się przeznaczyć swój czas reklamowy na wsparcie kampanii ONZ, mającej na celu zgromadzenie środków żywnościowych dla uchodźców. Wśród nich znalazły się m. in. Google, Facebook, Twitter, McDonald's, Burger King, MasterCard, McCain Foods i United Airlines.

Coraz głębsze pustki w budżecie Światowego Programu Żywnościowego doprowadziły do sytuacji, w której agencja nie była w stanie ofiarować zarejestrowanym syryjskim uchodźcom więcej niż 50 centów dziennie na osobę. Sierpień okazał się jednym z najbardziej krwawych miesięcy w trwającej od 5 lat wojnie domowej w Syrii. Napływ uchodźców z krajów objętych wojną sięgnął największych rozmiarów w historii.

- Wsparcie ze strony tych firm dało nam konieczny napęd, którego potrzebowaliśmy, by zwiększyć świadomość społeczną w tym krytycznym czasie – mówi rzeczniczka Światowego Programu Żywnościowego, M.J. Altman.

McDonald's sfinansował 30-sekundową reklamę pomocową Światowego Programu Żywnościowego oraz pomógł w przyłączeniu nowych członków do kampanii. DreamWorks Animation opłacił natomiast udzielenie głosu dla reklamy społecznej przez aktora Liama Neesona.

- Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, Światowy Program Żywnościowy oraz inne agencje humanitarne potrzebują wsparcia i środków, by pomóc zaradzić kryzysowi migracyjnemu w Europie – dodaje Altman.