Reklama

Halloween – po 74 dolary na głowę

Amerykanie wydadzą w tym roku 6,9 miliarda dolarów na kostiumy i dekoracje związane ze świętem Halloween – wynika z najnowszych badań Krajowej Federacji Sprzedawców Detalicznych (National Retail Federation - NRF). Choć to mniej niż w ubiegłym roku, sprzedawcy nie widzą powodów do niepokoju

Aktualizacja: 14.10.2015 07:35 Publikacja: 13.10.2015 15:57

Halloween – po 74 dolary na głowę

Foto: 123RF

NRF przebadała za pośrednictwem Prosper Insights & Analytics 6,8 tysiąca konsumentów. Według prognoz Halloween celebrować będzie w tym roku co drugi mieszkaniec USA – w sumie 157 milionów osób. Średnio jedna osoba wyda w związku z tym świętem 74,34 dolara – po ponad 3 dolary mniej niż w ubiegłym roku (77,52 dol.). Rekordowe wydatki (8 mld dol.) na Halloween odnotowano w USA w 2012 roku, kiedy na jednego celebrującego to święto przypadło 79,82 dol. Mimo spadku organizacje zrzeszające sprzedawców nie widzą powodu do niepokoju. "Ostatnie wskaźniki zaufania konsumentów utrzymują się na wysokim poziomie, ceny nieruchomości idą w górę – wszystko wskazuje na to, że będzie to dobry rok zarówno dla handlowców jak i dla konsumentów – mówi Rick McAllister prezes Federacji Sprzedawców stanu Floryda. Z kolei NRF przypomina, że nawet po uwzględnieniu inflacji Amerykanie wydadzą w Haloween dwa razy więcej pieniędzy niż 10 lat temu. Jedną z przyczyn wzrostu zainteresowania tym świętem są portale konsumenckie, które dodatkowo napędzają koniunkturę – twierdzą eksperci.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Reklama
Reklama