Halloween – po 74 dolary na głowę

Amerykanie wydadzą w tym roku 6,9 miliarda dolarów na kostiumy i dekoracje związane ze świętem Halloween – wynika z najnowszych badań Krajowej Federacji Sprzedawców Detalicznych (National Retail Federation - NRF). Choć to mniej niż w ubiegłym roku, sprzedawcy nie widzą powodów do niepokoju

Aktualizacja: 14.10.2015 07:35 Publikacja: 13.10.2015 15:57

Halloween – po 74 dolary na głowę

Foto: 123RF

NRF przebadała za pośrednictwem Prosper Insights & Analytics 6,8 tysiąca konsumentów. Według prognoz Halloween celebrować będzie w tym roku co drugi mieszkaniec USA – w sumie 157 milionów osób. Średnio jedna osoba wyda w związku z tym świętem 74,34 dolara – po ponad 3 dolary mniej niż w ubiegłym roku (77,52 dol.). Rekordowe wydatki (8 mld dol.) na Halloween odnotowano w USA w 2012 roku, kiedy na jednego celebrującego to święto przypadło 79,82 dol. Mimo spadku organizacje zrzeszające sprzedawców nie widzą powodu do niepokoju. "Ostatnie wskaźniki zaufania konsumentów utrzymują się na wysokim poziomie, ceny nieruchomości idą w górę – wszystko wskazuje na to, że będzie to dobry rok zarówno dla handlowców jak i dla konsumentów – mówi Rick McAllister prezes Federacji Sprzedawców stanu Floryda. Z kolei NRF przypomina, że nawet po uwzględnieniu inflacji Amerykanie wydadzą w Haloween dwa razy więcej pieniędzy niż 10 lat temu. Jedną z przyczyn wzrostu zainteresowania tym świętem są portale konsumenckie, które dodatkowo napędzają koniunkturę – twierdzą eksperci.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Przełom w wojnie handlowej. Sprzedaż aut elektrycznych wystrzeliła
Biznes
Na Pomorzu przerzut wojsk ma być łatwiejszy
Biznes
Człowiek ze złotym klozetem, czyli korupcja w rosyjskiej drogówce
Biznes
Zełenski spotka się z Putinem. Chiny i USA na drodze do porozumienia?
Biznes
Wyszukiwarka Google już nie taka popularna. Co zrobi gigant?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem