Aktualizacja: 03.11.2015 21:49 Publikacja: 03.11.2015 21:49
Utworzony przed rokiem Dolnośląski Klaster Motoryzacyjny (DKM) ma rozwijać potencjał branży samochodowej w regionie i przyciągać nowych inwestorów. Należą do niego m.in. BASF Polska, Pittsburgh Glass Work Panels, Sitech czy Volkswagen Motors Polska. Obok firm partnerami klastra są Politechnika Wrocławska, gmina Polkowice i Agencja Rozwoju Regionalnego Arleg, założyciel i lider klastra – Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, a obecnie także Wałbrzyska SSE.
– Potencjał wałbrzyskiej strefy można wykorzystać w ramach projektu strefy legnickiej. Mamy wspólny cel: wspierać branżę motoryzacyjną i dzielić się wiedzą – podkreśla Barbara Kaśnikowska, prezes Wałbrzyskiej SSE. Z kolei zdaniem Rafała Jurkowlańca, szefa strefy legnickiej, klaster stwarza okazję do realizowania przez firmy wspólnych projektów w obu strefach. – W ramach klastra można planować wspólne zakupy, szkolenia i rozmawiać z potencjalnymi podwykonawcami – uważa Jurkowlaniec. Dolnośląski klaster tworzy obecnie 29 podmiotów.
Stany Zjednoczone i Ukraina podpisały przełomową umowę surowcową, Polska boryka się z demograficznym kryzysem, a...
Poprawa rentowności, wzrost przychodów ze sprzedaży i znaczące ograniczenie straty – „Rzeczpospolita” jako pierw...
Zamrożone na terenie Wspólnoty gotówka i papiery wartościowe oligarchów objętych sankcjami oraz rosyjskich państ...
Telewizja Russia Today - propagandowa tuba rosyjskiego reżimu, dostała w minionym roku rekordową kwotę pieniędzy...
Już trzy czwarte firm w Unii osiągnęło w 2024 r. co najmniej podstawowy poziom wykorzystania technologii cyfrowy...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas