Aktualizacja: 07.03.2025 03:34 Publikacja: 11.01.2025 17:23
Kosmetyczny potentat Oriflame zamyka fabrykę w Polsce
Foto: Adobe Stock
Polska fabryka w warszawskim Ursusie, określana przez szwedzką firmę kosmetyczną Oriflame jako „unikalne aktywo”, może wkrótce przejść do historii. W swojej wrześniowej prezentacji, dostępnej na stronie internetowej, Oriflame zapowiedziało „strategiczną transformację biznesu”. W ramach tej zmiany, firma ogłosiła zamknięcie polskiego zakładu działającego obecnie pod nazwą Cetes Cosmetics Poland.
Proces likwidacji nie nastąpi od razu – zgodnie z oficjalnym komunikatem Oriflame, produkcja będzie stopniowo wygaszana, a zakład ma zostać zamknięty w ciągu dwóch lat.
Jeśli na zasadzie retorsji, wobec decyzji (Donalda) Trumpa, cłami zostaną obłożone auta z USA, to pojazdy firm europejskich sprzedawane w Europie, ale produkowane w USA, mogą kosztować więcej - mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Kolejny sezon na wodzie zbliża się wielkimi krokami
USA odcinają Ukrainę od danych wywiadowczych, a Donald Trump ponownie mówi o przejęciu Grenlandii. Niemcy planują gigantyczne wydatki i zmiany w konstytucji, a Unia Europejska podtrzymuje zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Tymczasem Chiny publikują ambitny plan gospodarczy na 2025 rok.
Udział iPhone’a na polskim rynku w ciągu ostatnich dwóch lat podwoił się, ale wszystkie nasze linie produktowe – Mac, iPad – rosną tu w dwucyfrowym tempie – mówi w pierwszym wywiadzie dla polskich mediów Greg Joswiak, starszy wiceprezes Apple’a.
Elon Musk, który doradza prezydentowi Donaldowi Trumpowi w sprawie planów radykalnego odchudzenia administracji USA, powiedział, że U.S. Postal Service i pasażerska kolej Amtrak powinny zostać sprywatyzowane.
Pilne poszukiwanie nowych projektów obronnych, podwojenie budżetu oraz zniesienie limitu 8 mld euro na projekty związane z bezpieczeństwem – EBI zapowiada zmiany przed nadzwyczajnym szczytem przywódców UE nt. europejskiej obronności i Ukrainy.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Ministerstwo Finansów kończy prace nad założeniami ustawy. Dane dowodzą, że rodzimy kapitał chce więcej niż mieszkań i szuka możliwości kupowania nieruchomości komercyjnych.
„Rzeczpospolita” znalazła się w finale międzynarodowego konkursu INMA Global Media Awards 2025 w kategorii „Best Use of an Event to Build a News Brand”. Kapituła konkursu doceniła projekt Salonu „Rzeczpospolitej”, który powstał podczas ostatniego Forum Ekonomicznego w Karpaczu, jako przestrzeń unikalnego dialogu pomiędzy biznesem, polityką i światem designu.
PostNord Denmark, duński operator pocztowy, wraz z końcem 2025 roku skończy z dostarczaniem listów, ze względu na 90 procentowy spadek liczby wysyłanych listów od początku ubiegłego stulecia.
Dwa i pół roku temu wydawało się to niewykonalne, ale udało się – Adidas sprzedał ostatnią parę butów marki Yeezy rapera Kanye'ego Westa. W ten sposób niemiecki koncern ostatecznie pożegnał się z projektem, który przez długi czas przynosił ogromne pieniądze, by następnie nieoczekiwanie stać się potężnym kamieniem u szyi.
Największe banki USA zaczęły proponować inwestorom instrumenty pochodne powiązane z rublem. Bezwartościowe dotąd rosyjskie obligacje korporacyjne też wracają na rynek.
„Będzie co wspominać” to opowieść o podróżach, które są czymś więcej niż tylko odwiedzaniem nowych miejsc, to zbiór chwil, do których chce się wracać i dzielić z bliskimi - tak brzmi przesłanie nowej kampanii reklamowej biura podróży Rainbow.
W kampaniach znanych marek odzieżowych zazwyczaj pojawiają się znane modelki albo aktorki. Sportsmenki biorą w nich udział znacznie rzadziej. W tym gronie znalazła się Angelika Wątor, czołowa polska szablistka, która właśnie została bohaterką kampanii reklamowej amerykańskiej marki Guess.
Denis Le Vot, szef Dacii opublikował pierwsze zdjęcie nowej Dacii Spring. Nowy model wkrótce będzie dostępny w Europie i ma kosztować poniżej 18 000 euro (75 tys. zł).
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas