Reklama
Rozwiń
Reklama

Loty za punkty w easyJecie

Tani brytyjski przewoźnik easyJet zamierza wprowadzić od 2016 r. program lojalnościowy dla podróżnych często korzystających z jego połączeń, rozmawia z innymi liniami o rozwożeniu im klientów

Publikacja: 12.11.2015 10:10

Loty za punkty w easyJecie

Foto: Bloomberg

easyJet pracuje nad takim planem, który chce ogłosić w 20. rocznicę pierwszego lotu. Zbiegło to się z z działaniami linii, aby sprowadzić do kraju tysiące brytyjskich turystów, którzy utknęli w Egipcie po zawieszeniu przez rząd lotów ze względów bezpieczeństwa.

Prezes linii, Carolyn McCall oświadczyła: — Gdy rząd powie, że uważa lotnisko w Szarm el-Szejk za bezpieczne, to my odwiesimy tam loty. Jej linia będzie przestrzegać zaleceń rządu ogłoszonych po katastrofie rosyjskiego samolotu 31 października. — Jeśli dane lotnisko musi zwiększyć środki bezpieczeństwa, to do rządu należy decyzja, czy to zrobiło — oddala.

easyJet jest drugą tanią linią w Europie, za Ryanairem, w ostatniej dekadzie mocno rozwinęła się w Europie konkurując skutecznie z wielkimi, Lufthansą, Air France-KLM i Bristish Airways, na krótszych trasach. W programie lojalnościowym, który zwiększy konkurencyjną presję na rywali będzie wynagradzać klientów, korzystających z jego połączeń więcej niż 20 razy w roku bezpłatnym biletem; to jedna z wielu różnych premii. W 2012 r. przewoźnik wprowadził jako pierwszy wśród tanich linii możliwość odpłatnego rezerwowania miejsc w samolocie.

Sprawa dowozów

easyJet ma nadzieję dojść do rozumienia z przewoźnikami dalekiego zasięgu o lotach transferowych dla ich klientów, co jest znane jako interlining. Nad podobnym planem pracuje też Ryanair. — Zastanawialiśmy się nad tym od pewnego czasu i oczywiście prowadzimy rozmowy z innymi liniami — stwierdziła McCall na konferencji prasowej. Nie chciała jednak ujawnić, czy Lufthansa będzie uprzywilejowanym partnerem easyJeta.

Powiedziała jedynie, że jej linia jest zainteresowana dowożeniem klientów do połączeń dalekiego zasięgu, o ile nie skomplikuje to jej modelu biznesowego taniej linii. — Tradycyjni przewoźnicy tracą dużo pieniędzy na krótkich trasach w Europie, toteż są bardzo zainteresowani rozmowami z nami i z innymi o pozyskiwaniu pasażerów — wyjaśniła.

Reklama
Reklama

easyJet nie rozważa uruchomienia w średnim terminie lotów dalekiego zasięgu, bo istnieją dostateczne możliwości rozwoju w podróżach na krótkich trasach — dodala pani prezes.

Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama