Jak tłumaczą w spółce, dla właścicieli e-sklepów wysyłających każdego miesiąca kilkadziesiąt lub kilkaset paczek nowa usługa ograniczy do minimum czas przygotowywania przesyłek do wysyłki. Usługa Neopaczka umożliwia zarządzanie przesyłką (śledzenie, zmiana adresata, pytania i reklamacje) z poziomu e-skrzynki Envelo. Poczta Poska (PP) umożliwia również personalizację przesyłki poprzez dodanie logotypu firmy na nalepce adresowej oraz bezpłatne ubezpieczenie zawartości na kwotę do 1 tys. zł.
– Ciągłe rozszerzanie i ulepszanie usług pocztowych na platformie Envelo to dla nas priorytet. Doskonale wiemy jak zmieniają się potrzeby i zwyczaje naszych klientów i dlatego chcemy za nimi podążać, a nawet je wyprzedzać. Za pięć lat mniej niż połowa przychodu Poczty będzie pochodziła z tradycyjnych usług pocztowych, zamiast nich intensywnie będzie się rozwijać oferta dla branży e-commerce, komunikacja cyfrowa i usługi finansowe oferowane PP – mówi Adam Grzebieluch, prezes spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe.
Usługa Neopaczka jest dostępna dla firm z branży e-commerce, które zawarły umowę z operatorem platformy Envelo oraz dla osób prywatnych i prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, posiadających tzw. konto zaufane na platformie Envelo. Założenie takiego konta wymaga uwierzytelnienia tożsamości danej osoby, poprzez wizytę w dowolnej placówce pocztowej (jest to bezpłatne).
Poza Neopaczką na platformie Envelo można wysyłać pocztówkę z komputera lub smartfona. W ofercie jest też neoznaczek, czyli znaczek pocztowy do samodzielnego wydruku i neolist, czyli list nadawany online i dostarczany adresatowi w wersji tradycyjnej. Platforma udostępnia ponadto usługi dla wystawców i odbiorców faktur – neofakturę i neorachunki. Obecnie w PP trwają prace nad nowoczesnym systemem digitalizacji korespondencji tradycyjnej. Każdy użytkownik, który podpisze umowę z Pocztą Polską, będzie mógł otrzymywać na skrzynkę Envelo skany korespondencji przychodzącej.