Tylko 36 tys. aut VW trefne

Liczba samochodów Volkswagena z zaniżonymi przez producenta emisjami spalin jest znacznie mniejsza - ogłosił sam zainteresowany i zyskał na giełdzie 6 proc.

Aktualizacja: 09.12.2015 14:19 Publikacja: 09.12.2015 13:23

Tylko 36 tys. aut VW trefne

Foto: Bloomberg

Volkswagen oświadczył, że jedynie ok.36 tys. samochodów to dotyczy, znacznie mniej od wymienianych w listopadzie 800 tys, w których miał zaniżyć emisję spalin i zużycie paliwa. Skandal mógłby dotyczyć 11 mln pojazdów na świecie.

Kryzys największego producenta aut w Europie dotyczył początkowo oprogramowania w wersjach z dieslami,w których VW przyznał się do zaniżenia realnej emisji związków azotu. 3 listopada Niemcy podali, że fałszowali także zużycie paliwa i emisję CO2 w pojazdach benzynowych sprzedanych główne w Europie, spodziewali się kosztów co najmniej 2 mld euro wraz z odszkodowaniami dla klientów.

"Nie potwierdził się ujemny wpływ na wyniki finansowe. To czy będzie nieduży zależeć od wyników przeskalowania pojazdów" - stwierdziła firma.

Zdaniem analityka w NordLB, Franka Schope, wygląda na to, że skala problemów w VW maleje, ale on zalecił sprzedaż akcji tej spółki.

Rada nadzorcza VW omawia w środę stan postępowania wyjaśniającego. zapozna się także z informacją szefa Audi, jakie kroki zamierza podjąć dla sunięcia problemu w luksusowych autach z dieslami, w których oprogramowanie pozwalało omijać amerykańskie limity emisji spalin.

Prezes Audi, Ruperrt Stadler poinformował wcześniej na wiecu w Infgolstadt z udziałem 7 tys. pracowników, że firma znalazła proste rozwiązanie techniczne dla tych limuzyn. Dotyczy ok.85 tys. modeli z 3-litrowymi silnikami V6; w tej liczbie są też auta Porsche i VW z tymi silnikami.

- Dyskusje dotyczą szybkich, bezpośrednich i przyjaznych dla klienta rozwiązań. Każdego dnia dokonujmy kolejnego kroku w rozwiązaniu tego - stwierdził.

Prezes całej grupy, Matthias Mueller oświadczył w listopadzie, że przestrojenie 8,5 mln samochodowy z mniejszymi dieslami w Europie będzie możliwe z technicznego i finansowego punktu widzenia, ale nie wymienił kosztów tej akcji.

Volkswagen oświadczył, że jedynie ok.36 tys. samochodów to dotyczy, znacznie mniej od wymienianych w listopadzie 800 tys, w których miał zaniżyć emisję spalin i zużycie paliwa. Skandal mógłby dotyczyć 11 mln pojazdów na świecie.

Kryzys największego producenta aut w Europie dotyczył początkowo oprogramowania w wersjach z dieslami,w których VW przyznał się do zaniżenia realnej emisji związków azotu. 3 listopada Niemcy podali, że fałszowali także zużycie paliwa i emisję CO2 w pojazdach benzynowych sprzedanych główne w Europie, spodziewali się kosztów co najmniej 2 mld euro wraz z odszkodowaniami dla klientów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Hubert Kamola został prezesem ZA Puławy
Biznes
Rosja kupiła już zachodnie części do samolotów bojowych za pół miliarda dolarów
Biznes
Pasjonaci marketingu internetowego po raz 22 spotkają się w Krakowie
Biznes
Legendarny szwajcarski nóż ma się zmienić. „Słuchamy naszych konsumentów”
Biznes
Węgrzy chcą przejąć litewskie nawozy. W tle oligarchowie, Gazprom i Orban