Reklama

Chiński gigant BYD wchodzi do Europy. Zaczął od Euro 2024, jest wszędzie

Większość VIP-ów i dziennikarzy motoryzacyjnych dojeżdża ze swoich krajów samochodami i busami marki BYD. Bo Chińczycy wjechali do Europy naprawdę na bogato.

Publikacja: 30.06.2024 15:31

BYD jako główny sponsor Euro 2024 zastąpił Volkswagena

BYD jako główny sponsor Euro 2024 zastąpił Volkswagena

Foto: Bloomberg

Jako główny sponsor Euro 2024 BYD zastąpił Volkswagena na jego własnym rynku Amerykanie mieli nadzieję, że to Elon Musk da taki sam impuls motoryzacji, co Henry Ford. Pomylili się. „Nowym Fordem” został już okrzyknięty Wang Chuanfu, prezes koncernu BYD.

Aż trudno uwierzyć, że kiedy BYD powstawał w 2002 roku był pośmiewiskiem. Starym chińskim zwyczajem nie licząc się z prawami autorskimi skopiował logo bawarskiego BMW. Zmienił je trzy lata później. Ale jeszcze podczas salonu samochodowego w Guangzhou w 2007 roku zwiedzający nie mogli się nadziwić po co w ogóle BYD się wystawił, skoro auto miało karoserię nierówno pomalowaną na jaskrawo fioletowy kolor.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Coś eksplodowało w zakładach zbrojeniowych na Uralu. Fala uderzeniowa i chmura w kształcie grzyba
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Materiał Promocyjny
Trzy dekady budowy niemiecko-polskiej współpracy
Biznes
Orange Polska zaskoczył siłą IT i smartfonów. Ale to hurt ma przynieść prawdziwe zyski
Biznes
Zmiana w unijnym programie SAFE? Porozumienie USA–Indie i spór UE z Chinami
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Człowiek w centrum zmian w organizacji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama