Reklama
Rozwiń
Reklama

Chiński gigant BYD wchodzi do Europy. Zaczął od Euro 2024, jest wszędzie

Większość VIP-ów i dziennikarzy motoryzacyjnych dojeżdża ze swoich krajów samochodami i busami marki BYD. Bo Chińczycy wjechali do Europy naprawdę na bogato.

Publikacja: 30.06.2024 15:31

BYD jako główny sponsor Euro 2024 zastąpił Volkswagena

BYD jako główny sponsor Euro 2024 zastąpił Volkswagena

Foto: Bloomberg

Jako główny sponsor Euro 2024 BYD zastąpił Volkswagena na jego własnym rynku Amerykanie mieli nadzieję, że to Elon Musk da taki sam impuls motoryzacji, co Henry Ford. Pomylili się. „Nowym Fordem” został już okrzyknięty Wang Chuanfu, prezes koncernu BYD.

Aż trudno uwierzyć, że kiedy BYD powstawał w 2002 roku był pośmiewiskiem. Starym chińskim zwyczajem nie licząc się z prawami autorskimi skopiował logo bawarskiego BMW. Zmienił je trzy lata później. Ale jeszcze podczas salonu samochodowego w Guangzhou w 2007 roku zwiedzający nie mogli się nadziwić po co w ogóle BYD się wystawił, skoro auto miało karoserię nierówno pomalowaną na jaskrawo fioletowy kolor.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Spór o przepisy antynikotynowe na szczycie WHO w Genewie
Biznes
Superman #1 z pierwszego nakładu DC najdroższym komiksem w historii
Biznes
Autoportret Fridy Kahlo sprzedany za 55 mln dolarów. To rekord dla dzieła stworzonego przez kobietę
Biznes
Plan USA dla Ukrainy, AI uderza w copywriterów i impas na COP30
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
Wojna Putina zatapia stocznie Rosji. Nie płacą i zwalniają
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama