Chiński gigant BYD wchodzi do Europy. Zaczął od Euro 2024, jest wszędzie

Większość VIP-ów i dziennikarzy motoryzacyjnych dojeżdża ze swoich krajów samochodami i busami marki BYD. Bo Chińczycy wjechali do Europy naprawdę na bogato.

Publikacja: 30.06.2024 15:31

BYD jako główny sponsor Euro 2024 zastąpił Volkswagena

BYD jako główny sponsor Euro 2024 zastąpił Volkswagena

Foto: Bloomberg

Jako główny sponsor Euro 2024 BYD zastąpił Volkswagena na jego własnym rynku Amerykanie mieli nadzieję, że to Elon Musk da taki sam impuls motoryzacji, co Henry Ford. Pomylili się. „Nowym Fordem” został już okrzyknięty Wang Chuanfu, prezes koncernu BYD.

Aż trudno uwierzyć, że kiedy BYD powstawał w 2002 roku był pośmiewiskiem. Starym chińskim zwyczajem nie licząc się z prawami autorskimi skopiował logo bawarskiego BMW. Zmienił je trzy lata później. Ale jeszcze podczas salonu samochodowego w Guangzhou w 2007 roku zwiedzający nie mogli się nadziwić po co w ogóle BYD się wystawił, skoro auto miało karoserię nierówno pomalowaną na jaskrawo fioletowy kolor.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne