Sprzedaż aut Mercedesa wzrosła o 13,4 proc. do 1 871 511, natomiast Audi poprawiła się o 3,6 proc. do 1 803 250. Tylko w grudniu firma ze Stuttgartu sprzedała 178 017 pojazdów (+9,1 proc.), co dało jej najlepszy w historii kwartał z liczbą 495 159 aut. W Europie wypadła lepiej o 10,5 proc., w Stanach o 3,8 proc. z liczbą 343 088 sztuk. Audi zwiększyła rynek w Kurpie o 4,8 proc. do 799 950 sztuk i w Stanach o 11,1 proc. do 202 202.
Obie firmy osiągnęły rekordowe wyniki w ubiegłym roku, ale Mercedes wypadł lepiej w Chinach, gdzie zwiększył dostawy o 32,6 proc. do 373 459 limuzyn, zaś Audi zanotowała tam spadek o 1,4 proc. do 570 899 aut.
Firma z grupy Daimlera korzystała z rosnącego popytu na nową wersję limuzyny klasy C, której sprzedaż skoczyła o 40,1 proc. do 433 909 sztuk. Nowa wersja klasy C jest dostępna w salonach od marca 2014, natomiast rozpoczęcie w lipcu 2014 produkcji tego auta o większym rozstawie osi dla klientów w Chinach pobudziło sprzedaż.
Premiera nowej rodziny klasy E spowoduje jeszcze większą dynamikę. — Zakładamy dodatkowy impet sprzedaży w 2016 r. — stwierdził Ola Källenius odpowiedzialny w zarządzie Mercedesa za sprzedaż. To nowe auto zostanie pokazane w najbliższych dniach na salonie w Detroit.
Filia Volkswagena przygotowuje lżejszą i ekonomiczniejszą w zużyciu paliwa wersję A4, na którą w ubiegłym roku przypadła jedna piąta całego rynku.