Rodzinny biznes nie boi się nowoczesności

Więcej niż co trzecia mała i średnia firma rodzinna w Polsce uważa, że jest już przygotowana do działalności w gospodarce cyfrowej.

Publikacja: 17.07.2023 03:00

Rodzinny biznes nie boi się nowoczesności

Foto: Adobe Stock

59 proc. przedsiębiorstw musi się nadal przystosowywać, a 2 proc. przyznało, że nie zaczęły transformacji cyfrowej. Takie są wyniki badania, które przeprowadził Mastercard. Wzięło w nim udział 500 małych i średnich firm z Polski oraz 10 tys. firm z 14 krajów europejskich. Połowę z nich stanowiły firmy rodzinne.

Z ankiety dotyczącej firm polskich wynika, że stan przygotowania do działania w gospodarce cyfrowej w firmach rodzinnych jest bardziej zaawansowany niż w pozostałych. 38 proc. firm rodzinnych z sektora MŚP określiło, że są przygotowane do gospodarki cyfrowej, takiego samego zdania jest 32 proc. firm, które nie są rodzinne.

Pozostało 82% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!