Polityka hamuje motoryzację

Możliwy Brexit to tylko jedna z przyczyn bólu głowy szefów światowych koncernów samochodowych.

Publikacja: 06.03.2016 21:00

Zakłady Rolls-Royce'a w Goodwood, Sussex w Wielkiej Brytanii

Zakłady Rolls-Royce'a w Goodwood, Sussex w Wielkiej Brytanii

Foto: Bloomberg, Chris Ratcliffe

W związku z ewentualnym wyjściem W. Brytanii z Unii Europejskiej na razie doskwiera tylko słaby i nadal słabnący funt. Ale przemysł motoryzacyjny traci także przez kryzysy w Rosji i Brazylii, których gospodarki są w recesji, zaś auta, zwłaszcza z produkcji masowej, po prostu się nie sprzedają.

TTIP? A co to?

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne
Materiał Partnera
Kurierzy z międzynarodowymi walizkami