Reklama

W hotelach będzie coraz drożej

Rentowność branży hotelarskiej w Polsce obniża się. Inflacja powoduje, że koszty utrzymania hoteli rosną znacznie szybciej niż ceny oferowanych gościom usług. Wśród hotelarzy przeważa poczucie ogromnej niepewności jutra.

Publikacja: 01.12.2022 03:00

Część osób planujących zimowy urlop czeka z rezerwacją hotelu do ostatniej chwili, licząc na obniżki

Część osób planujących zimowy urlop czeka z rezerwacją hotelu do ostatniej chwili, licząc na obniżki cen. Ale rabatów – podobnie jak w tegoroczne wakacje – raczej nie będzie z uwagi na rosnące koszty

Foto: shutterstock

Nie zwalnia karuzela cen za usługi hotelowe. Już w połowie tego roku GUS szacował ich wzrost na ok. 16 proc., a zdaniem Polskiego Instytutu Ekonomicznego tempo podnoszenia stawek branży hotelarskiej w Polsce należy do najwyższych w Unii Europejskiej. Według październikowego badania Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP) 83 proc. hoteli zgłaszało wzrost cen w porównaniu z 2019 r., a 85 proc. hoteli – z październikiem ubiegłego roku. Przy tym sami hotelarze nie ukrywają obaw, że jeśli kryzys na rynku będzie się dalej pogłębiał, wysokie ceny mające rekompensować dramatyczny wzrost kosztów działalności mogą wyhamować napływ klientów, a w konsekwencji perspektywę finansowej odbudowy po pandemicznych lockdownach.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama