Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 04.05.2025 15:16 Publikacja: 01.12.2022 03:00
Część osób planujących zimowy urlop czeka z rezerwacją hotelu do ostatniej chwili, licząc na obniżki cen. Ale rabatów – podobnie jak w tegoroczne wakacje – raczej nie będzie z uwagi na rosnące koszty
Foto: shutterstock
Nie zwalnia karuzela cen za usługi hotelowe. Już w połowie tego roku GUS szacował ich wzrost na ok. 16 proc., a zdaniem Polskiego Instytutu Ekonomicznego tempo podnoszenia stawek branży hotelarskiej w Polsce należy do najwyższych w Unii Europejskiej. Według październikowego badania Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP) 83 proc. hoteli zgłaszało wzrost cen w porównaniu z 2019 r., a 85 proc. hoteli – z październikiem ubiegłego roku. Przy tym sami hotelarze nie ukrywają obaw, że jeśli kryzys na rynku będzie się dalej pogłębiał, wysokie ceny mające rekompensować dramatyczny wzrost kosztów działalności mogą wyhamować napływ klientów, a w konsekwencji perspektywę finansowej odbudowy po pandemicznych lockdownach.
Zamrożone na terenie Wspólnoty gotówka i papiery wartościowe oligarchów objętych sankcjami oraz rosyjskich państ...
Telewizja Russia Today - propagandowa tuba rosyjskiego reżimu, dostała w minionym roku rekordową kwotę pieniędzy...
Już trzy czwarte firm w Unii osiągnęło w 2024 r. co najmniej podstawowy poziom wykorzystania technologii cyfrowy...
Upadłe Rafako i Hutę Częstochowa dotychczas łączył jeden, wspólny sposób ratowania poprzez udział spółek Skarbu...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Blisko połowa Polaków nie widzi swojej drogi zawodowej w prowadzeniu własnego biznesu, choć ponad 80 proc. uważa...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas