Reklama

Nastały trudne czasy dla flot samochodów na minuty

Wzrost cen i bariera popytowa ograniczają rozwój car-sharingu w Polsce. Koszty paliwa i samochodów, zamrożone przez kilka lat, teraz gwałtownie wzrosły – mówi Piotr Groński, prezes Traficara. A przepisy i polityka miast też nie pomagają.

Publikacja: 24.10.2022 03:00

Nastały trudne czasy dla flot samochodów na minuty

Foto: mat. pras.

Najpierw pandemia, teraz spowolnienie gospodarcze, inflacja – prawdziwy rollercoaster dla wielu branż. Jak ta sytuacja odbija się na biznesie car-sharingowym?

Jako Traficar działamy w szerszym otoczeniu biznesowym. Podmiotem dominującym w grupie jest Express, czyli spółka zajmująca się wynajmem pojazdów – zarówno krótkoterminowym, jak też średnio- i długoterminowym. Zatem to nie tylko car-sharing. Łącznie dysponujemy ponad 13 tys. samochodów. Grupa oferuje produkty o różnym ryzyku, dlatego w okresie pandemii dywersyfikacja w znaczącym stopniu wpływała na bezpieczeństwo naszej pozycji rynkowej. Kontrakty długo- i średnioterminowe stabilizowały naszą sytuację, natomiast usługi związane z najmem krótkoterminowym poddane były większej presji. Dzięki silnej pozycji kapitałowej przeszliśmy przez ten kryzys może nie suchą stopą, ale bez większego uszczerbku.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Banki chcą osobistej rozmowy z założycielem Polsatu
Biznes
Niemcy intensywnie kupują sprzęt dla wojska
Biznes
Austria zlicytuje rosyjski majątek. Pieniądze dostanie Naftogaz
Biznes
Xi Jinping nie chce, by producenci aut elektrycznych cięli ceny
Biznes
Kernel zabiera głos w sprawie delistingu. Jak widzi sytuację?
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama