Reklama

Orange i Coca-Cola oraz Lotos i Biedronka najbardziej rozpoznawalni na Euro 2016 we Francji

Najwyższą spontaniczną znajomość sponsorów mistrzostw Euro 2016 mają Orange i Coca-Cola, a wśród sponsorów polskiej reprezentacji piłki nożnej: Lotos i Biedronka – wynika z badań agencji SMG Polska. Żadnej z tych firm nie wskazało więcej niż 21 proc. zapytanych osób.

Publikacja: 13.06.2016 18:09

Orange i Coca-Cola oraz Lotos i Biedronka najbardziej rozpoznawalni na Euro 2016 we Francji

Foto: AFP

Bez żadnej podpowiedzi Polacy poproszeni o wymienienie sponsorów tegorocznego Euro, wymieniali najczęściej: Orange (21 proc. wskazań), Coca-Colę (19 proc.), Adidasa (12 proc.) oraz Carlsberga (10 proc.).

- Wśród oficjalnych sponsorów Euro 2016 wymienianych przez Polaków dosyć wysoko uplasowały się również marki Biedronka (9 proc.), Lotos (8 proc.) oraz Nike (5 proc), które są związane marketingowo z reprezentacją, a nie Euro 2016 – podaje agencja SMG Polska.

Jak podaje, jeszcze słabiej Polacy znają sponsorów reprezentacji.

- 28 proc. respondentów nie potrafiło spontanicznie wskazać żadnej marki, która sponsoruje polskich piłkarzy. Marka Lotos, która jest sponsorem głównym reprezentacji, została prawidłowo wskazana przez 19 proc. Polaków. Tylu samu respondentów wskazało markę Biedronka. Na trzecim miejscu (8 proc.) uplasowała się marka Nike, która jest oficjalnym dostawcą reprezentacji – podaje SMG Polska. Co ciekawe, 12 proc. wskazało w tym zadaniu Orange, której marka akurat nie sponsoruje reprezentacji.

- Największym wygranym jest na razie Lotos – marka stosunkowo krótko związana z naszą drużyną narodową (od lutego 2015 r.), która pod względem liczby wskazań niemal zrównała się z jej długoletnim sponsorem, Biedronką. Jednocześnie obserwujemy, że rozpoczęte odpowiednio wcześniej przed Euro działania reklamowe wykorzystujące motywy piłkarskie, przekładają się na skojarzenia z Mistrzostwami marek, które formalnie nie mają z nimi wiele wspólnego (jak BZ WBK czy T-Mobile). Pod warunkiem, że ich komunikacja jest odpowiednio wyróżnialna w gąszczu typowych „piłkarskich promocji" i biało-czerwonych opakowań - komentuje Monika Tenczyńska z SMG Polska.

Reklama
Reklama
Biznes
Polskie bombki podbijają świat, Netflix przejmuje WBD i spór o przyszłość NATO
Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama