Bez żadnej podpowiedzi Polacy poproszeni o wymienienie sponsorów tegorocznego Euro, wymieniali najczęściej: Orange (21 proc. wskazań), Coca-Colę (19 proc.), Adidasa (12 proc.) oraz Carlsberga (10 proc.).

- Wśród oficjalnych sponsorów Euro 2016 wymienianych przez Polaków dosyć wysoko uplasowały się również marki Biedronka (9 proc.), Lotos (8 proc.) oraz Nike (5 proc), które są związane marketingowo z reprezentacją, a nie Euro 2016 – podaje agencja SMG Polska.

Jak podaje, jeszcze słabiej Polacy znają sponsorów reprezentacji.

- 28 proc. respondentów nie potrafiło spontanicznie wskazać żadnej marki, która sponsoruje polskich piłkarzy. Marka Lotos, która jest sponsorem głównym reprezentacji, została prawidłowo wskazana przez 19 proc. Polaków. Tylu samu respondentów wskazało markę Biedronka. Na trzecim miejscu (8 proc.) uplasowała się marka Nike, która jest oficjalnym dostawcą reprezentacji – podaje SMG Polska. Co ciekawe, 12 proc. wskazało w tym zadaniu Orange, której marka akurat nie sponsoruje reprezentacji.

- Największym wygranym jest na razie Lotos – marka stosunkowo krótko związana z naszą drużyną narodową (od lutego 2015 r.), która pod względem liczby wskazań niemal zrównała się z jej długoletnim sponsorem, Biedronką. Jednocześnie obserwujemy, że rozpoczęte odpowiednio wcześniej przed Euro działania reklamowe wykorzystujące motywy piłkarskie, przekładają się na skojarzenia z Mistrzostwami marek, które formalnie nie mają z nimi wiele wspólnego (jak BZ WBK czy T-Mobile). Pod warunkiem, że ich komunikacja jest odpowiednio wyróżnialna w gąszczu typowych „piłkarskich promocji" i biało-czerwonych opakowań - komentuje Monika Tenczyńska z SMG Polska.

-ele