Reklama

Polski Zortrax zrywa negocjacje z rosyjskim koncernem

Zortrax zakończył negocjacje z rosyjską firmą Rusatom – Additive Technologies dotyczące kupna do 50 proc. udziałów polskiej spółki za około 65 mln dolarów.

Publikacja: 01.03.2022 15:35

Zortrax eksportuje swoje urządzenia do ponad 70 krajów na sześciu kontynentach.

Zortrax eksportuje swoje urządzenia do ponad 70 krajów na sześciu kontynentach.

Foto: materiały prasowe

Polski producent m.in. drukarek 3D negocjacje dotyczącej objęcia maksymalnie 50 proc. udziałów za szacowaną kwotę 65 mln dolarów prowadził od lipca zeszłego roku. Zarząd podaje, że głównym powodem zerwania negocjacji jest rosyjska agresja w Ukrainie.

- Rosyjska agresja przeciwko Ukrainie wywołała u nas wszystkich szok i oburzenie. Stało się też dla nas absolutnie jasne, że misja Zortraksa nie może być i nie będzie finansowana z pieniędzy, które tę agresję umożliwiły. Z tego powodu firma wycofuje się z negocjacji z Rusatom – Additive Technologies, która jest rosyjską spółką państwową - mówi Mariusz Babula prezes Zortrax.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Zaproszenie AfD było błędem. Związek Przedsiębiorców Rodzinnych koryguje stanowisko
Biznes
Polacy doceniają UE, Czechy w projekcie Gigafabryki AI i wyższy CIT dla banków
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Dziennikarka „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” wyróżniona nagrodą „ESG Angels”
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama