Shoper podał, że przychody w 2021 roku wyniosły 80,3 mln zł i były 71 proc. wyższe niż w roku wcześniejszym. W czwartym kwartale 2021 wyniosły 26,9 mln zł, a to oznacza wzrost o ponad 85 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2020 r. Na przestrzeni ostatnich trzech lat Shoper zwiększył przychody aż czterokrotnie.

Skorygowany zysk EBITDA w 2021 roku wyniósł 30,9 mln zł i był o 49 proc. wyższy niż rok wcześniej. W czwartym kwartale 2021 skorygowany zysk EBITDA wzrósł o ponad 68 proc. rok do roku i przekroczył 9 mln zł.

W 2021 roku równie rekordowo rosła sprzedaż na platformie Shoper (GMV), która wyniosła 5,8 mld zł dla sklepów własnych (Sklepy) i 6,4 mld zł dla sprzedaży wielokanałowej (Omnichannel), tj. w sklepach własnych i połączonych z nimi platformach handlowych. Oznacza to wzrost odpowiednio o 44 proc. i 46 proc. w porównaniu do roku 2020. IV kwartał poprzedniego roku był także najlepszym pod względem wzrostu GMV platformy Shoper. Sprzedaż na platformie Shoper wyniosła w tym okresie 1,9 mld zł dla Sklepów i 2,0 mld zł dla Omnichannel. Oznacza to wzrost odpowiednio o 54 proc. i 51 proc. w porównaniu do roku 2020.

- Mamy za sobą bardzo udany rok i perspektywę szybkiego wzrostu w bieżącym. Intensywnie inwestujemy w rozwój oferty produktowej, aby ich aktywnie wspierać i budować przewagę konkurencyjną – mówi Marcin Kuśmierz, prezes zarządu Shoper.

- Odsetek przychodów powiązanych z usługami opartymi o model pay-as-you-grow przekroczył 70 proc. i jest ściśle powiązany z wartością sprzedaży na platformie. Rekordowe poziomy GMV wpłynęły na najlepsze w historii wyniki finansowe – mówi Piotr Biczysko, członek zarządu ds. finansowych Shoper.