Opel z rekordową sprzedażą

O prawie 94 proc. wzrosła w czerwcu sprzedaż samochodów dostawczych Opla na polskim rynku. To najwyższy w tym miesiącu wzrost na rynku tego typu pojazdów w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych w Polsce marek.

Aktualizacja: 25.07.2016 19:31 Publikacja: 25.07.2016 19:02

Opel z rekordową sprzedażą

Foto: materiały prasowe

Także wynik za pierwsze półrocze jest bardzo dobry: niemiecka marka znalazła nabywców na przeszło półtora tysiąca samochodów, co w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2015 roku oznacza wzrost sprzedaży o 46 proc. To dużo zważywszy na fakt, że także cały 2015 rok okazał się korzystny: Opel sprzedał prawie 2,6 tys. samochodów dostawczych, o przeszło połowę więcej w porównaniu do roku 2014, co dało marce znaczący wzrost udziału w rynku.

Mocno do góry poszła sprzedaż modeli Combo, Movano i Vivaro – wobec mocnego ub. roku o prawie 36 proc. Przy czym popyt na wersje Combo Van był wyższy o trzy czwarte. Sprzedaż Vivaro zwiększyła się o 11 proc., natomiast sprzedaż Movano praktycznie podwoiła się. - Z obecną ofertą oraz szerokim asortymentem zabudów specjalnych możemy zaspokoić zróżnicowane oczekiwania klientów samochodów dostawczych – mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.

Także na rynku europejskim samochody dostawcze Opla radzą sobie bardzo dobrze. Sprzedaż w ub. roku wzrosła na 16 rynkach i przekroczyła 100 tys. sztuk. To o jedną czwartą więcej niż w roku 2014. Celem marki jest osiągnięcie w 2022 roku sprzedaży na poziomie 150 tys. aut, o połowę większym niż w ub. roku.

W najbliższych tygodniach sprzedaż marki na polskim rynku dostawczaków prawdopodobnie będzie dalej mocno rosła, bo z początkiem września producentów zacznie obowiązywać norma czystości spalin Euro 6, która – jak się spodziewa rynek -  poprzez wzrost kosztów doprowadzi do podwyższenia cen nowo produkowanych aut. Opel ma już w sprzedaży auta z nową normą, ale posiada także samochody z dotychczasowym Euro 5. Klientów ma przyciągać także coraz większa oferta specjalistycznych zabudów. Obecnie można zamawiać z przeszło 800 różnych rodzajów.

W segmencie samochodów osobowych wyniki Opla ciągnie w górę zwłaszcza nowa Astra. W pierwszym półroczu model ten został liderem wśród klientów indywidualnych na polskim rynku. Wśród dziesięciu najpopularniejszych modeli jego sprzedaż podskoczyła o ponad 42 proc. W sumie od stycznia do czerwca Opel sprzedał w Polsce ponad 19 tys. samochodów osobowych, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej.

Atutem marki jest odmłodzona gama produktowa: jeśli w 2014 roku średnia wieku modeli Opla liczyła 4,7 lat, obecnie wynosi 2,9 lat. W najbliższym czasie na polskim rynku będą debiutowały nowości: właśnie rozpoczęła się przedsprzedaż nowej wersji Opla Zafiry, a jesienią zadebiutuje nowa wersja Mokki X.

Także wynik za pierwsze półrocze jest bardzo dobry: niemiecka marka znalazła nabywców na przeszło półtora tysiąca samochodów, co w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2015 roku oznacza wzrost sprzedaży o 46 proc. To dużo zważywszy na fakt, że także cały 2015 rok okazał się korzystny: Opel sprzedał prawie 2,6 tys. samochodów dostawczych, o przeszło połowę więcej w porównaniu do roku 2014, co dało marce znaczący wzrost udziału w rynku.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
„Nowy gaz” coraz mocniej uzależnia UE od Rosji. Mocne narzędzie szantażu
Biznes
„Rzeczpospolita” po raz drugi przyzna — Orły ESG
Biznes
Szef PSE: Polska energetyka potrzebuje lepszej koordynacji działań
Biznes
Menedżerowie kluczowych spółek: bilans akcesji do UE jest korzystny
Biznes
Polska po akcesji do UE stała się potęgą w produkcji sprzętu AGD
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO