W rankingu dominuję sektory technologii i motoryzacji, bo znalazło się 29 firm. Ranking powstaje na podstawie wyników finansowych , wpływu danej marki na klientów i jej zdolności podnoszenia cen i zwiększania sprzedaży.
Wartość marki Apple zwiększyła się w ciągu roku o 5 proc. do 178,1 mld dolarów (159 mld euro), Google, filii firmy Alphabet, o 11 proc. do 133,3 mld, a Coca-Coli zmalała o 7 proc. do 73,1 mld..
W pierwszej dziesiątce znalazły się ponadto Microsoft (72,8 mld, +8 proc.), Toyota (53,6 mld, +9), IBM (52,5 mld -19), Samsung (51,8 mld, +14), Amazon (50,3 mld, +33), Mercedes-Benz (43,5 mld, +18) i General Electric (43,1 mld, +2).
Wśród pierwszych 20 firm większość, bo 14 stanowiły amerykańskie. Pierwszą azjatycką jest Toyota na 5 miejscu, pierwszą europejska Moet Hennessy Louis Vuitton na 19., szwedzka H&M jest na 20., SAP 22., IKEA na 26 miejscu przed Zara, Philips uplasował się na 41., Siemens jest 52., Danone na 55., Lego na 67., Kia Motors na 69., Banco Santander na 70., Burberry na 83.
Ostatnie pięć miejsc zajęły Smirnoff (4,3 mld, -4), Moet &Chandon (4,1 mld), Ralph Lauren (4,1 mld, -12), Lenovo (4,0 )mld, -2) i Tesla (4,0 mld), która po raz pierwszy weszła do tego grona. Na liście znalazła się też marka Christiana Diora zajmując 89 miejsce, a wypadły z niej Hugo Boss, Chevrolet i Kleenex.