Producenci nie poddają się jednak i przed czwartym kwartałem wprowadzili na sklepowe półki prawie o 10 proc. więcej elektronicznych tabliczek niż rok wcześniej. Liczą zwłaszcza na dobrą sprzedaż urządzeń z doczepianymi klawiaturami z niższej półki (kosztujących poniżej 200 dol.). – Niestety takie urządzenia są nie tylko tanie, ale też często niskiej jakości – zauważa Jiteshi Ubrani, starszy analityk w IDC.

Najbardziej spadła w III kw. sprzedaż tabletów Samsunga (o 19,3 proc. do 6,5 mln), o 10,8 proc. pogorszył się wynik Lenovo (do 2,7 mln), a o 6,2 proc. spadła sprzedaż iPadów (do 9,3 mln).

Najwyższy wzrost odnotowały za to Amazon – sprzedaż jego tabletów zwiększyła się rok do roku ponad czterokrotnie (do 3,1 mln) oraz Huawei (wzrost o 28,4 proc. do 2,4 mln). Pozostali producenci łącznie sprzedali w III kw. 19 mln urządzeń, o 29,2 proc. mniej niż rok wcześniej.

Amazonowi zaprocentowała wielka coroczna akcja promocyjna Prime Day, w ramach której w czerwcu oferował swoim zasubskrybowanym użytkownikom ogromne zniżki na zakupy, w tym aż 30-procentową na tablety Fire. – Nowy model Fire HD 8, który trafił na rynek w październiku, powinien się dobrze sprzedawać w okresie przedświątecznym, co będzie konsekwencją zapełniania rynku tanimi urządzeniami tej firmy po to, by zwiększyć korzystanie z usług i platform tej firmy – podaje IDC.