Materiał przygotowany we współpracy z Orange Polska
Przynajmniej milion osób i firm korzysta z dodatkowych usług świadczonych przez polskich operatorów telekomunikacyjnych: mobilnej bankowości, dostaw energii i gazu oraz monitoringu – wynika z danych firm i szacunków „Rzeczpospolitej". A jeśli wziąć pod uwagę polisy ubezpieczeniowe np. urządzeń takich jak smartfony, to okaże się, że telekomy sprzedały już ponad 2 mln usług spoza swojego głównego biznesu.
Mimo to operatorzy podają, że ich przychody z nowych źródeł są ciągle nieznaczne. Ich poziomu nie zdradzają.
Oferta dla domu
– Chcemy dostarczać jak najbardziej kompleksowy pakiet usług dla domu – zarówno sprzedając usługi telekomunikacyjne, jak również oferując te dodatkowe, spoza tradycyjnego, telekomunikacyjnego obszaru – mówi Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu ds. strategii i transformacji Orange Polska. W końcu września pakiety podstawowych usług grupy: telekomunikacyjnych oraz telewizyjnych, posiadało 837 tys. abonentów i liczba ta rośnie.
Powiększa się też grono osób, które skorzystały z usługi Orange Finanse, czyli bankowości mobilnej sprzedawanej pod marką telekomu, ale przygotowanej przez mBank. Według danych tej instytucji w końcu września Orange Finanse miało 250 tys. klientów detalicznych. Według informacji telekomu od początku istnienia wspólnego produktu telekomu i banku skorzystało z niego 345 tys. osób, z tego ponad 85 tys. otworzyło konto oszczędnościowe. Liczba złożonych wniosków kredytowych to zaś 160 tys.