Lexus umacnia się w segmencie premium

Japońska marka goni niemiecką i szwedzką konkurencję.

Aktualizacja: 18.01.2017 08:29 Publikacja: 18.01.2017 07:33

Zmodernizowany Lexus IS wyróżnia się m.in. diodowymi reflektorami oraz inną stylistyką aluminiowych kół.

Foto: materiały prasowe

Lexus sprzedał w Polsce w 2016 roku 3,7 tys. aut, o 36 proc. więcej niż rok wcześniej. Przedstawiciele marki planują, że tegoroczna sprzedaż dobrze przekroczy 4 tys. Lexus jest piątą najpopularniejszą marką luksusowych aut w Polsce i jedną z najszybciej rosnących: w 2016 roku większą dynamiką wzrostu wykazał się jedynie Mercedes-Benz (38 proc.). Audi powiększyło sprzedaż o 35 proc., BMW o 31 proc., natomiast Volvo o 21 proc. Chociaż sprzedaż Volvo rosła najwolniej, to i tak szwedzka marka, która zajmuje czwarte miejsce w rankingu, sprzedała ponad dwa razy więcej aut od Lexusa.

Bestsellerami japońskiej marki okazały się dwa suvy: RX oraz NX, które odpowiadają za blisko dwie trzecie sprzedaży w Polsce. Trzecim najpopularniejszym modelem jest sedan IS, który właśnie został zmodernizowany. Auto otrzymało zmodyfikowaną stylistykę, zawieszenie oraz wnętrze, z większym ekranem. Odświeżenie nastąpiło w dobrym momencie, bo w całym rynku od 2014 roku rośnie sprzedaż sedanów w segmencie D i w ostatnim roku powiększyła się o 56 proc. do 7,5 tys. sztuk. Lexus IS konkuruje z Audi A4, BMW 3 oraz Mercedesem Klasy C.

W przeciwieństwie do niemieckich modeli, Lexus nie ma diesla i oferuje napęd benzynowy lub hybrydowy. W ub.r. co piaty IS wyposażony był z silnik spalinowy wspomagany przez elektryczny. Dla całej marki ten odsetek sięgnął 46 proc. co jest zasługą przede wszystkim suvów. W Europie odsetek hybryd w sprzedaży IS wyniesie prawdopodobnie 90 proc. Lexus zauważa także, że IS jest chętnie kupowany przez floty.

Japoński producent spodziewa się, że globalna sprzedaż IS w 2017 roku sięgnie 70 tys. sztuk, co stanowi ok. 10 proc. sprzedaży. W 2016 roku marka sprzedała na całym świecie 677 tys. aut, o 4 proc. więcej niż rok wcześniej i jest czwartą najpopularniejszą na świecie marką luksusowych aut. W Europie znalazła nabywców na 74 tys. aut, a planuje, że do 2020 roku będzie ich 100 tys.

Polski rynek aut premium sięgnął w 2016 roku 51,3 tys. aut, o 30 proc. więcej niż w 2015 roku. Dynamika wzrostu tego segmentu była blisko dwa razy większa niż całego rynku nowych samochodów. Perspektywy na ten rok także są dobre z uwagi na wzrost gospodarczy oraz przewidywane zmiany w wysokości podatku akcyzowego, które będą faworyzować auta luksusowe.

Liderem w 2016 roku zostało BMW ze sprzedażą 12,5 tys. aut, wyprzedzając Mercedesa (11,3 tys.) oraz Audi (10,8 tys.).

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej