Lexus sprzedał w Polsce w 2016 roku 3,7 tys. aut, o 36 proc. więcej niż rok wcześniej. Przedstawiciele marki planują, że tegoroczna sprzedaż dobrze przekroczy 4 tys. Lexus jest piątą najpopularniejszą marką luksusowych aut w Polsce i jedną z najszybciej rosnących: w 2016 roku większą dynamiką wzrostu wykazał się jedynie Mercedes-Benz (38 proc.). Audi powiększyło sprzedaż o 35 proc., BMW o 31 proc., natomiast Volvo o 21 proc. Chociaż sprzedaż Volvo rosła najwolniej, to i tak szwedzka marka, która zajmuje czwarte miejsce w rankingu, sprzedała ponad dwa razy więcej aut od Lexusa.
Bestsellerami japońskiej marki okazały się dwa suvy: RX oraz NX, które odpowiadają za blisko dwie trzecie sprzedaży w Polsce. Trzecim najpopularniejszym modelem jest sedan IS, który właśnie został zmodernizowany. Auto otrzymało zmodyfikowaną stylistykę, zawieszenie oraz wnętrze, z większym ekranem. Odświeżenie nastąpiło w dobrym momencie, bo w całym rynku od 2014 roku rośnie sprzedaż sedanów w segmencie D i w ostatnim roku powiększyła się o 56 proc. do 7,5 tys. sztuk. Lexus IS konkuruje z Audi A4, BMW 3 oraz Mercedesem Klasy C.
W przeciwieństwie do niemieckich modeli, Lexus nie ma diesla i oferuje napęd benzynowy lub hybrydowy. W ub.r. co piaty IS wyposażony był z silnik spalinowy wspomagany przez elektryczny. Dla całej marki ten odsetek sięgnął 46 proc. co jest zasługą przede wszystkim suvów. W Europie odsetek hybryd w sprzedaży IS wyniesie prawdopodobnie 90 proc. Lexus zauważa także, że IS jest chętnie kupowany przez floty.
Japoński producent spodziewa się, że globalna sprzedaż IS w 2017 roku sięgnie 70 tys. sztuk, co stanowi ok. 10 proc. sprzedaży. W 2016 roku marka sprzedała na całym świecie 677 tys. aut, o 4 proc. więcej niż rok wcześniej i jest czwartą najpopularniejszą na świecie marką luksusowych aut. W Europie znalazła nabywców na 74 tys. aut, a planuje, że do 2020 roku będzie ich 100 tys.
Polski rynek aut premium sięgnął w 2016 roku 51,3 tys. aut, o 30 proc. więcej niż w 2015 roku. Dynamika wzrostu tego segmentu była blisko dwa razy większa niż całego rynku nowych samochodów. Perspektywy na ten rok także są dobre z uwagi na wzrost gospodarczy oraz przewidywane zmiany w wysokości podatku akcyzowego, które będą faworyzować auta luksusowe.