Pierwszy taki pojazd chińskiego koncernu w zeszłym tygodniu wyjechał na warszawskie. Mobilny serwis urządzeń tej marki, głównie smartfonów, ale i tabletów, czy modemów, ma operować na terenie całego miasta. Serwisanci, wezwani przez klientów, na miejscu przeprowadzą proste naprawy urządzeń. W polskiej centrali Huawei tłumaczą, że firma wprowadza już kolejne udogodnienie, obok usługi hotline i serwisu door-to-door, z którego będą mogli korzystać wszyscy klienci.
Mobilny serwis Huawei posiada wszystko, co potrzebne do zrealizowania prostych napraw. Będzie można np. zlecić wymianę ekranu, baterii lub obudowy, zaktualizować oprogramowanie, czy zarchiwizować dane. Dodatkowo, na pokładzie service trucka będzie możliwość zakupienia akcesoriów Huawei. Koszt zamówienia mobilnego serwisu to 99 zł brutto. W przypadku napraw w ramach gwarancji, klient nie będzie ponosił jednak żadnych dodatkowych kosztów. Do ceny napraw pogwarancyjnych doliczany będzie koszt części i naprawy.
Huawei ma w Polsce 16 stacjonarnych salonów serwisowych. Dodatkowo naprawy smartfonów z serii P, Mate oraz modeli Huawei ShotX, GX8, Honor 6, Honor 7, Honor 8 realizowane są przy wykorzystaniu tzw. serwisu door to door (kurier odbiera spod wskazanego adresu uszkodzony sprzęt, a potem dostarcza naprawione urządzenie). Transport urządzenia oddanego w ramach gwarancji jest bezpłatny.