Fiasko rozmów o oszczędnościach w Volkswagenie

Plan oszczędzania w Volkswagenie jest zagrożony po fiasku rozmów dyrekcji ze związkami o jego realizacji, co może zagrozić odrodzeniu grupy po skandalu Dieselgate

Publikacja: 13.02.2017 17:16

Fiasko rozmów o oszczędnościach w Volkswagenie

Foto: Bloomberg

Przedstawiciele związków zawiesili w ubiegłym tygodniu współpracę z dyrekcją ws. pracy w nadgodzinach, zwiększenia wydajności i przyuczania do zawodu. Zarzucają dyrekcji narzucanie bardziej drastycznych cięć od przewidzianych w umowie z listopada.

Rada pracownicza wskazała, że napięcia między jej przewodniczącym Berndem Osterlohem i szefem marki VW, Herbertem Diessem nie zniknęły. Obaj mężczyźni nadal spierają się o środki zmniejszania kosztów. Rada wezwała prezesa całej grupy Matthiasa Muellera o większe zaangażowanie sil w rozwijanie tego konfliktu.

Związki zarzucają Diessowi, który wyrobił sobie w BMW opinię "niszczyciela kosztów", że chce szybciej i w większym zakresie od uzgodnień zmniejszyć liczbę zatrudnionych tymczasowo. VW twierdzi z kolei, że nie może zatrudniać tylu tych ludzi z powodu spadku popytu na pewne modele, np. Golf i Passat. Wymieniono liczbę ok.2 tys., którzy zostaną.

- "Ucieszyłoby nas, gdyby dyrekcja przyłożyła się z większą energia we wdrożenie przyszłego paktu przestrzegając podpisanych porozumień"- napisał w mejlu rzecznik rady pracowniczej.

Rzecznik marki VW potwierdził odroczenie rozmów, ale nie chciał powiedzieć nic więcej. W piśmie opolnym do załogi prezes Mueller dał do zrozumienia, że mógłby bardziej zaangażować się. "My jako dyrekcja i ja osobiście będziemy nadal robić wszystko, aby konflikty rozwiązywać w konstruktywny sposób i bez szkody dla firmy" - stwierdził.

Plan zawarty w listopadzie przewiduje oszczędności 3,7 mld euro rocznie do 2020 r. i likwidację do 2025 r. 30 tys. miejsc pracy w marce VW bez wręczania wypowiedzeń. Analitycy uważają ten plan za kluczowy dla zwiększenia rentowności głównego działu grupy, mniejszej niż w Renault, PSA czy Toyocie.

Przedstawiciele związków zawiesili w ubiegłym tygodniu współpracę z dyrekcją ws. pracy w nadgodzinach, zwiększenia wydajności i przyuczania do zawodu. Zarzucają dyrekcji narzucanie bardziej drastycznych cięć od przewidzianych w umowie z listopada.

Rada pracownicza wskazała, że napięcia między jej przewodniczącym Berndem Osterlohem i szefem marki VW, Herbertem Diessem nie zniknęły. Obaj mężczyźni nadal spierają się o środki zmniejszania kosztów. Rada wezwała prezesa całej grupy Matthiasa Muellera o większe zaangażowanie sil w rozwijanie tego konfliktu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Matriał Promocyjny
Ojcowie na urlopie to korzyści dla ich dzieci, rodzin, ale i firm
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Biznes
Wiadomo już, czy Sekwana nadaje się do pływania. Organizatorzy Igrzysk Olimpijskich zdecydowali
Biznes
Pierwsza od siedmiu lat awaria rakiety Muska. Może spłonąć 20 satelitów
Biznes
Niemcy chcą się pozbyć chińskich gigantów z sieci 5G. Stają do walki z Huawei i ZTE
Biznes
UE chce, by dane napędzały biznes. Ale polskie firmy mają obawy
Biznes
„Efekt Hollywood” bije w polskie kina: dwa kwartały spadków