Firmy rodzinne muszą być bardziej otwarte

W USA firmy rodzinne uzyskują lepsze wyniki niż firmy nierodzinne. W Polsce jest odwrotnie, ale można to zmienić.

Publikacja: 17.02.2017 17:32

W prawie 70 proc. firm rodzinnych w Polsce można zidentyfikować pewne bariery wzrostu w zakresie rozwoju ich modelu zarządzania – wynika z badań przeprowadzonych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy z Management Systems Consulting Corporation (USA) oraz APAX Consulting Group (Polska). Zostały one przedstawione w najnowszej edycji "Raport o stanie sektora MŚP".

Im wyższe bariery organizacyjne, tym gorsze wyniki finansowe i rynkowe. Oczywiście takie bariery są identyfikowane także w firmach nierodzinnych. Ciekawe jednak, że w USA w takich zestawieniu lepiej wypadają firmy rodzinne, co oznacza że mają pewną przewagę na konkurencją. W Polsce jest niestety odwrotnie.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Chiny wyciągają rękę do USA przed rozmowami. Program Orka opóźniony
Biznes
Letnie wakacje priorytetem. Dokąd pojadą Polacy na urlop i jakie mają obawy?
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach