Biuro turystyczne podaje, żena wzrost przychodów miało wpływ wiele czynników, wśród nich zwiększenie przychodów ze sprzedaży z tytułu imprez turystycznych (o 15,9 proc.), oraz wzrost liczby klientów. W 2016 roku z usług grupy Rainbow Tours skorzystało 330,3 tys. klientów, co stanowi wzrost o 10,1 proc. ( w 2015 roku z oferty firmy skorzystało 300,2 tys. osób).
Z oferty Lato 2016 skorzystało 260,6 tys. osób, natomiast z oferty zimowo-egzotycznej 60,7 tys. osób. Spółka rozwijała również sieć własnych salonów sprzedaży. W 2016 roku otworzyła 15 nowych biur, zwiększając ilość własnych BOK do 105. Dodatkowo 13 salonów własnych działających przy głównych ulicach przeniesiono do centrów handlowych.
W czwartym kwartale z oferty zimowo-egzotycznej Rainbow skorzystało 31 tys. osób, co stanowi wzrost aż o 34,5 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Największe wzrosty przyniosła sprzedaż: Kenii (wzrost liczby klientów aż o 150 proc.), Wysp Kanaryjskich (wzrost o 71 proc.), Kuby (wzrost o 25 proc.), Wietnamu (wzrost o 18 proc.) i Meksyku (wzrost o 9 proc.).
Spółka jest też zadowolona ze swojej inwestycji w hotele i zapowiada dalsze zakupy nieruchomości.
- Inwestycja w segment hotelowy przyniosła oczekiwane wyniki finansowe. Spółka wygenerowała przychody na poziomie 3,7 mln zł, zaś zysk netto był zgodny z oczekiwaniami i wyniósł 0,3 mln zł. Z usług hotelu grupy skorzystało około 4 tys. klientów. Spółka White Olive A.E przygotowuje się do nabycia kolejnych nieruchomości, których formalności zostaną zakończone na przełomie kwietnia i maja 2017 roku – czytamy w komunikacie.