W dniach 10–12 marca w Bukowinie Tatrzańskiej odbędzie się Konferencja Izby Domów Maklerskich. Podczas niej nagrodzone zostaną spółki, które najlepiej komunikują się z rynkiem. Zostały wyłonione w dwuczęściowym badaniu: poprzez ankietę na stronie internetowej oraz przez wskazania instytucji finansowych. W stosunku do edycji z poprzednich lat na podium zaszły spore zmiany.
Inwestorzy indywidualni poziom relacji firm z rynkiem ocenili średnio na 3,2 pkt w skali od 1–6. Walka była zacięta: zwyciężył PKO BP, a za nim uplasowały się PZU oraz CD Projekt. Na czwartym miejscu znalazły się ex aequo Asseco Poland i Grupa Azoty, a na piątym Tauron. Ta ostatnia spółka została wyróżniona za największą liczbę pozytywnych komentarzy towarzyszących ankietom.
– Nie ma prostych recept na sukces, ale z pewnością kluczowa jest transparentna polityka informacyjna, wysoka jakość materiałów dla analityków i inwestorów oraz szybkie odpowiadanie na pytania – wymienia Szymon Wałach, dyrektor pionu analiz i strategii PKO BP.
Z kolei instytucje finansowe przyznały spółkom średnio ponad 4 pkt. Pierwsze miejsce przypadło koncernowi PKN Orlen. Tuż za nim uplasowały się Cyfrowy Polsat oraz ING BSK.
– Chętnie, otwarcie i często kontaktujemy się z inwestorami i odpowiadamy na pytania. Podczas spotkań nasi reprezentanci przekazują wiadomości na temat spółki, ale jest to także okazja do pozyskania informacji zwrotnej od akcjonariuszy, inwestorów i analityków – mówi Dariusz Grębosz, dyrektor biura relacji inwestorskich PKN Orlen. Dobra komunikacja z rynkiem wymaga elastycznego podejścia. – Jeśli zaistnieje taka potrzeba, to organizujemy objazdowe „roadshows", tematycznie związane z ważnym wydarzeniem, np. po ogłoszeniu strategii – mówi Grębosz.