Reklama

Orlen i PKO BP liderami relacji inwestorskich

Znamy już wyniki największego w Polsce badania relacji inwestorskich w spółkach z WIG30, przygotowanego przez Gazetę „Parkiet" oraz Izbę Domów Maklerskich.

Aktualizacja: 09.03.2017 20:56 Publikacja: 09.03.2017 19:43

Foto: 123RF

W dniach 10–12 marca w Bukowinie Tatrzańskiej odbędzie się Konferencja Izby Domów Maklerskich. Podczas niej nagrodzone zostaną spółki, które najlepiej komunikują się z rynkiem. Zostały wyłonione w dwuczęściowym badaniu: poprzez ankietę na stronie internetowej oraz przez wskazania instytucji finansowych. W stosunku do edycji z poprzednich lat na podium zaszły spore zmiany.

Inwestorzy indywidualni poziom relacji firm z rynkiem ocenili średnio na 3,2 pkt w skali od 1–6. Walka była zacięta: zwyciężył PKO BP, a za nim uplasowały się PZU oraz CD Projekt. Na czwartym miejscu znalazły się ex aequo Asseco Poland i Grupa Azoty, a na piątym Tauron. Ta ostatnia spółka została wyróżniona za największą liczbę pozytywnych komentarzy towarzyszących ankietom.

– Nie ma prostych recept na sukces, ale z pewnością kluczowa jest transparentna polityka informacyjna, wysoka jakość materiałów dla analityków i inwestorów oraz szybkie odpowiadanie na pytania – wymienia Szymon Wałach, dyrektor pionu analiz i strategii PKO BP.

Z kolei instytucje finansowe przyznały spółkom średnio ponad 4 pkt. Pierwsze miejsce przypadło koncernowi PKN Orlen. Tuż za nim uplasowały się Cyfrowy Polsat oraz ING BSK.

– Chętnie, otwarcie i często kontaktujemy się z inwestorami i odpowiadamy na pytania. Podczas spotkań nasi reprezentanci przekazują wiadomości na temat spółki, ale jest to także okazja do pozyskania informacji zwrotnej od akcjonariuszy, inwestorów i analityków – mówi Dariusz Grębosz, dyrektor biura relacji inwestorskich PKN Orlen. Dobra komunikacja z rynkiem wymaga elastycznego podejścia. – Jeśli zaistnieje taka potrzeba, to organizujemy objazdowe „roadshows", tematycznie związane z ważnym wydarzeniem, np. po ogłoszeniu strategii – mówi Grębosz.

Reklama
Reklama

Na nudę specjaliści od IR narzekać nie mogą. – Potrzeba bezpośredniego kontaktu jest duża. Od inwestorów indywidualnych dostajemy średnio kilkadziesiąt e-maili miesięcznie, nie tylko polskich, ale też zagranicznych – mówi Karolina Gnaś, menedżer ds. relacji inwestorskich w CD Projekcie. Inwestorzy pytają o strategię, zaawansowanie prac nad poszczególnymi grami i proszą o wyjaśnienie pozycji w sprawozdaniach finansowych. – W ubiegłym roku udzieliliśmy odpowiedzi na jakieś sto pytań skierowanych do zarządu, zadanych na naszym inwestorskim forum – dodaje Gnaś.

Wyraźnie rośnie znaczenie mediów społecznościowych. – Z ich pomocą można prowadzić spontaniczny i nieformalny dialog, trwale budujący długofalowe relacje z rynkiem. Na rosnącą rolę mediów społecznościowych wpływa rozwój technologii mobilnych i globalizacja relacji inwestorskich – mówi Michał Szewczyk, dyrektor sekcji relacji inwestorskich w firmie ComPress.

Więcej w „Parkiecie"

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama