598,6 mln zł przychodów, 51,1 mln zł zysku operacyjnego i 35,2 mln zł zysku netto zanotowała grupa Vistuli w 2016 r. – podał właściciel marek Vistula, Wólczanka, Deni Cler i W.Kruk w sprawozdaniu skonsolidowanym za miniony rok. Tym samym przychody grupy Vistuli urosły rok do roku o 16,4 proc., zysk operacyjny o 17,9 proc., a zysk netto o 38,2 proc.
W kluczowym obszarze dystrybucji detalicznej przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym wyniosły 334,1 mln zł i były wyższe o 20,2 proc. od osiągniętych w roku 2015, w tym w sieci franczyzowej segmentu odzieżowego, która na koniec roku 2016 liczyła łącznie 60 salonów, stanowiły 11 proc. przychodów segmentu odzieżowego ogółem. Przychody zrealizowane w segmencie jubilerskim wyniosły 235,8 mln zł, co oznacza wzrost o 15,7 proc. w stosunku do roku 2015.
Opublikowane dane są zbieżne z przychodami publikowanymi wcześniej przez grupę w ujęciu kwartalnym i miesięcznym oraz szacunkami analityków odnośnie do wyników za ostatni kwartał ubiegłego roku.
W samym IV kwartale ub.r. przychody grupy wyniosły 188,1 mln zł (o 17,8 proc. więcej niż przed rokiem), przy czym 111 mln zł wypracował segment odzieżowy (o 20,8 proc. więcej niż rok wcześniej), a 77 mln zł – jubilerski (wzrost o 13,9 proc. rok do roku). W ostatnim kwartale ub.r. zysk operacyjny grupy wyniósł 25 mln zł (wobec 18,1 mln zł rok wcześniej), a zysk netto 19,1 mln zł (12,2 mln zł rok wcześniej).
Jak informowała wcześniej Vistula, grupa zakończyła rok z 366 salonów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni sprzedażowej wynoszącej 30,5 tys. m kw.. W 2016 roku otwarto w ramach grupy kapitałowej 52 nowe salony, co przyniosło wzrost netto łącznej powierzchni sprzedażowej w grupie kapitałowej o 9 proc. tj. o ponad 2,5 tys. m kw.