#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Konecki: Lodówka zastąpi telewizor

Możliwe, iż nie telewizor a lodówka z dużym wyświetlaczem będzie kiedyś centrum komunikacji i informacji w całym domu – mówi Wojciech Konecki, dyrektor generalny CECED Polska, związku pracodawców AGD, gość Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 04.04.2017 14:30 Publikacja: 04.04.2017 14:24

#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Konecki: Lodówka zastąpi telewizor

Foto: tv.rp.pl

<iframe src="http://get.x-link.pl/a1dfc28d-6f39-0983-e810-a03677d8dfe5,9915cfaf-2ff1-c18e-6eaa-a690ce79277c,embed.html" width="650" height="365" frameborder="0" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen=""></iframe>

Gość przypomniał, że kilkanaście lat temu głównym centrum produkcji sprzętu AGD były Włochy, Niemcy, Francja. - Przez ostatnie lata te koncerny prowadzą proces przerzucania produkcji do Polski, co bardzo nas cieszy – mówił.

- Dawniej fabryki to były montownie, ale teraz coraz bardziej zaawansowany sprzęt jest montowany i później produkowany. Walczymy ze stereotypem montowni. To są fabryki z prawdziwego zdarzenia i wszystkim zapraszam do ich odwiedzenia – dodał.

Konecki zaznaczył, że doszliśmy do etapu, gdzie zapraszamy inwestycje nie tylko dotyczące fabryk i produkcji, ale też R&D, czyli wszystkich centrów badawczo-rozwojowych. - Już w Łodzi, Krakowie, Wrocławiu powstały takie centra i one kooperują z ośrodkami uniwersyteckimi – stwierdził.

- Czynnik ceny przestał mieć już znaczenie przy przenoszeniu fabryk. Taniej jest i w Rumunii, Bułgarii, a nawet w Turcji – dodał.

Konecki podkreślił, że Polska ma tradycje produkcji AGD. - Również mamy dobrą lokalizację i dlatego firma koreańska wybrała Polskę jako przedsionek na całą Europę. Mamy stabilną gospodarkę, dobre drogi i siłę roboczą, która może nie jest najtańsza, ale jest – wyliczał gość.

Amica zaczęła inwestować za granicą.

- Jako Polak jestem dumny z tego. Jako specjalista widzę, że jest w tym sens. Wypromować swoją markę na wielkich rynkach to niełatwe zadanie. Możliwe, że lepiej jest kupić firmę dystrybucyjną czy produkcyjną mającą własną markę i przez to stworzyć nowe kanały dystrybucji i sprzedaży dla swojej fabryki - tłumaczył Konecki.

Gość przyznał, że do końca nie wiadomo czemu po 5-6 latach bardzo wysokich wzrostów produkcji, dwucyfrowych nawet (średnio to był wzrost prawie 10 proc. rocznie), w zeszłym wzrost spadł do 1-2 proc. - To jest stosunkowo mało. W niektórych grupach produktowych zanotowaliśmy nawet spadek 5-6 proc. - mówił.


Konecki tłumaczył, że produkty AGD są coraz bardziej zaawansowane, chociaż cały czas mamy problem z tym, że jesteśmy postrzegani jako nudna branża. - Obecne produkty są nafaszerowane elektroniką, chociaż można też znaleźć wyroby podstawowe – mówił.

- Produkty technologicznie już mogą się ze sobą komunikować, tylko w Europie jesteśmy jeszcze z tym ostrożni. Konsument musi mieć korzyści z tego, muszą być dopracowane odpowiednie protokoły – dodał.

Konecki prognozował, że możliwe, iż nie telewizor a lodówka z dużym wyświetlaczem będzie kiedyś centrum komunikacji i informacji w całym domu. - Możliwe, że na drzwiach lodówki, oprócz oglądania telewizji, będziemy decydowali o innych urządzeniach domowych – mówił.

Gość podał, że średnia cena sprzętu kupowanego przez Polaków rośnie. - Przekonaliśmy Polaków, że warto zainwestować czasami 200-300 zł w sprzęt, który jest efektywny energetycznie. Warto działającą jeszcze lodówkę oddać do recyclingu i kupić taką, która zużywa 70 proc. mniej energii – stwierdził.

<iframe src="http://get.x-link.pl/a1dfc28d-6f39-0983-e810-a03677d8dfe5,9915cfaf-2ff1-c18e-6eaa-a690ce79277c,embed.html" width="650" height="365" frameborder="0" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen=""></iframe>

Gość przypomniał, że kilkanaście lat temu głównym centrum produkcji sprzętu AGD były Włochy, Niemcy, Francja. - Przez ostatnie lata te koncerny prowadzą proces przerzucania produkcji do Polski, co bardzo nas cieszy – mówił.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił