Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Jerzy Garlicki: Młodzi Polacy chętnie uczą się rosyjskiego

Wśród młodzieży język rosyjski zaczyna się robić coraz bardziej modny. Młode pokolenie patrzy bardziej perspektywicznie – mówi Jerzy Garlicki, prezes wydawnictwa WSiP, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 01.06.2017 13:57 Publikacja: 01.06.2017 13:30

#RZECZoBIZNESIE: Jerzy Garlicki: Młodzi Polacy chętnie uczą się rosyjskiego

Foto: tv.rp.pl

- 6 lat temu stwierdziliśmy, że rynek edukacji trzeba zredefiniować – zaznaczył prezes WSiP. Tłumaczył, że rynek edukacji patrząc poprzez pryzmat książki szkolnej nie ma perspektywy wzrostu. - Wtedy był warty 800 mln zł, dzisiaj 350 mln zł.
Cały rynek edukacji, to co rodzice wydają z kieszeni na edukację dzieci, to ok. 6 mld zł z tempem wzrostu 5-10 proc. rocznie – mówił.

- Postanowiliśmy wejść nie tylko w rynek nauki języków obcych, ale generalnie korepetycji i nauki. Najlepszym podejściem do tego było kupienie dwóch sieci, które są najlepsze w tym kraju, czyli Profi-Lingua i sieć szkół Empik – dodał Garlicki.

Przyznał, że ten rynek jest bardzo rozdrobniony. - W samej Warszawie jest ponad 1700 szkół, a my mamy tylko 50 szkół. To nie jest dużo, ale generują obrót ok. 80 mln zł – stwierdził.

Zaznaczył, że WSiP stawia na kilka kierunków. - Rynek b2b skierowany do klienta korporacyjnego, gdzie już odnosimy sukcesy. Myślimy o rynku dziecięcym, który najszybciej rośnie. Za kilka tygodni ujawnimy produkty w tym zakresie. Jest też rynek dorosłych przygotowujący do egzaminów czy matury – wyliczył.

Reklama
Reklama

Prognozował, że rynek wydawniczy w części edukacyjnej będzie stabilny, ale z małą perspektywą wzrostu. - Na rynku jest dwóch dużych graczy; my (WSiP) i Nowa Era. Jest też kilku mniejszych wydawców, którzy przeżyli okres pierwszej reformy – mówił.

- Kwestia darmowego podręcznika uderzyła bardzo mocno w wydawców edukacyjnych – dodał gość.

Podkreślił, że WSiP nie chce być tylko wydawcą. - Chcemy być dostarczycielem usług i rozwiązań edukacyjnych dla rynku – stwierdził.

- Usługi to m.in. Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych dla nauczycieli, który działa już prawie rok – dodał.

WSiP wyjaśnił, że kształcenie ustawiczne, czyli osób po 20. roku życia, w Polsce jest na poziomie 3-4 proc. - Wymagane jest na poziomie 15-20 proc. Jeżeli w tym kierunku nie pójdziemy będzie to olbrzymi problem – ocenił.

Przyznał, że WSiP na rynku edukacji językowej osiągnął już cel bycia numerem 1. - Jesteśmy też największą siecią szkół językowych w Europie Środkowej – zaznaczył.

Reklama
Reklama

- Planujemy konsolidację poprzez wzrost nieorganiczny i organiczny. Myślimy też o franczyzie i współpracy ze szkołami, które dojdą do naszego standardu – dodał.

Podkreślił, że edukacja wymaga standaryzacji, konkretnej jakości i dodanej wartości edukacyjnej. - To chcemy dać, żeby każdy wiedział czego się nauczył po przyjściu do naszej szkoły - mówił Garlicki.

Zaznaczył, że firma chce iść w kilka obszarów. - Pierwszy to kształcenie dzieci, który będzie największym motorem jeżeli chodzi o wzrost szkół. Kształcenie dorosłych jest rynkiem w miarę płaskim. Tam chcemy utrzymać nasz poziom, ewentualnie zwiększając udział w rynku. Myślimy o kształceniu w języku polskim, bo coraz więcej osób przyjeżdża np. z Ukrainy i potrzebuje podszkolić się. Jest też część biznesowa, która bardzo szybko rośnie – wyliczał.

Przyznał, że praktycznie wszystkie języki są w tej chwili dostępne. - Najważniejszy jest cały czas angielski. Wśród młodzieży język rosyjski zaczyna się robić coraz bardziej modny. Młode pokolenie inaczej postrzega ten język niż starsze, patrząc bardziej perspektywicznie. Jest to język, gdzie w przypadku biznesu i gospodarki fantastycznie funkcjonuje – tłumaczył.

Garlicki podkreślił, że głód edukacji językowej wśród Polaków jest bardzo duży. - Dzieci i młodzież potrzebują tych umiejętności poruszając się w obszarze internetu czy gier. Rodzice widzą, że język obcy daje równy start z innymi, którzy już je znają – podsumował.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama