– Nie byłoby mnie tutaj, gdyby Deutsche Telekom myślał o sprzedaży firmy. Jesteśmy inwestorem strategicznym i sami możemy być w nastroju do przejęć – powiedział Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska.
W ten sposób odniósł się do informacji „Rzeczpospolitej", że Deutsche Telekom analizuje, czy nie sprzedać telekomu.
Na razie operator na przełomie sierpnia i września przejmie integratora ICT: spółkę T-Systems z ok. 50 specjalistami w tej dziedzinie.
Maierhofer przejął fotel po Adamie Sawickim w kwietniu. Spółka – dawniej pod marką Era – od kilku lat zmaga się z problemem utraty udziału w rynku. To ona najbardziej ucierpiała w walce z konkurencją napędzoną przez Play. Straciła na jego rzecz sieć salonów Germanos, część pracowników, w tym strategów. Niegdyś numer jeden pod względem liczby klientów, dziś jest numerem cztery.
Maierhofer zapowiedział m.in. inwestycje w internetowy i tradycyjny kanał sprzedaży, który T-Mobile wcześniej zredukował do 560 sklepów. W marcu 2018 r. ma być ich o ok. 150 więcej. Telekom chce być właścicielem 75 proc. salonów.